هویت و ملیت تروریست حرم شاهچراغ(ع) در دست بررسی است
کد خبر: 4094766
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هویت و ملیت تروریست حرم شاهچراغ(ع) در دست بررسی است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از باب‌الرضا حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) یک نفر تروریست با اسلحه کلاشینکوف وارد شده است، گفت: به دلیل اینکه ضارب مجروح شده است، لذا هویت و ملیت آن در دست بررسی است.

ابراهیم عزیزی،نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلسابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس امشب، 4 آبان‌ماه در حاشیه بازدید از حرم شاهچراغ(ع) در جمع خبرنگاران، توضیحاتی را درباره حادثه تروریستی امشب در حرم مطهر بیان کرد.

وی تصریح کرد: امشب همزمان با نماز مغرب و عشاء از مسیر باب‌الرضا(ع) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، فردی مهاجم با سلاح کلاشینکوف وارد شده و از بدو ورود شروع به تیراندازی خادمان درب ورودی حرم کرده و از همان مسیری که از سمت جنوب به شمال حرکت کرده، به سمت درب شبستان امام خمینی(ره) می‌رود و قصد داشته است که از درب شبستان وارد حرم شود اما با اقدام به موقع یکی از خادمان حرم که درب شبستان را قفل می‌کند، مانع حرکت فرد ضارب به سمت نمازگزاران می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه این فرد در همان مسیری که تردد می‌کرده، به هر کسی که می‌دید، اعم از زن و مرد، بزرگ و جوان و کودک، دختر و پسر و غیره تیراندازی کرده است، افزود: وقتی فرد ضارب درب بسته شبستان امام خمینی(ره) را مشاهده می‌کند، به سمت ضریح حرم مطهر حرکت می‌کند و از سمت ورودی کفشداری‌ها وارد شده و خود را به ضریح حضرت می‌رساند و تعدادی از زائران که از ترس به ضلع شرقی ضریح پناه آورده بودند، همه را به رگبار می‌بندد و شهید می‌کند و بعد از آن به صحن حرم باز می‌گردد و دیوانه‌وار شروع به تیراندازی می‌کند که مأموران امدادی که در مسیر بودند، وارد شده و ضارب را مجروح و دستگیر می‌کنند.

وی با تصریح اینکه در حال حاضر 22 نفر مجروح و 13 نفر شهید دادیم، گفت: هم مجروحان به بیمارستان منتقل شده‌اند و هم پیکرها شهدا برای تشخیص هویت منتقل شده است و به یاری خدا اقدامات بعدی را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به اینکه آیا ضارب یک نفر بوده است، افزود: ورودی از باب‌الرضا به سمت حرم مطهر، یک نفر بوده است.

عزیزی در خصوص هویت و ملیت ضارب نیز گفت: هویت و ملیت ضارب در دست بررسی است زیرا اکنون مجروح است و هویت آن بعد از بررسی‌های دقیق اعلام خواهد شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: پیشنهادی مبنی بر اینکه پیکر شهدای این حادثه که ساکن شیراز هستند یا خانواده آن‌ها علاقه‌مند هستند، در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به خاک سپرده شوند که البته هنوز در حد پیشنهاد است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
با افتخار زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ - ۱۲:۲۱
0
0
لعنت بر تکفیری
captcha