روایت قاری حرم شاهچراغ(ع) از حادثه تروریستی
کد خبر: 4094759
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹

روایت قاری حرم شاهچراغ(ع) از حادثه تروریستی

حمید ایماندار، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه شیراز که امشب هم قاری و هم مؤذن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بود، توضیحاتی را در خصوص حادثه تروریستی امشب حرم به خبرنگار ایکنا ارائه داد.

حمید ایماندار، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، ساعت 17:45 امروز، 4 آبان هنگام اذان مغرب و عشاء در این حرم مطهر رخ داد.

حمید ایماندار، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز امشب در این حرم مطهر هم قاری و هم مؤذن بوده است که در این رابطه نکاتی را به خبرنگار ایکنا بیان کرد.

وی تصریح کرد: چهارشنبه شب‌ها توفیق تلاوت قرآن و اذان مغرب در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نصیبم می‌شود؛ طبق معمول از باب‌الرضا(ع) وارد حرم مطهر شدم و بعد از حدود یک ربع تلاوت قرآن و اذان در حالی که مجری حرم نمازگزاران را به اقامه نماز دعوت می‌کرد و هنوز امام جماعت حرم مطهر نماز را آغاز نکرده بود، مشاهده کردم از درب جنوبی شبستان امام خمینی(ره) چند زن و مرد مضطرب در حال جیغ و داد فریاد هستند و فردی با لباس عادی و سلاح به دست در حال حرکت به سمت صحن اصلی شاهچراغ(ع) است.

ایماندار ادامه داد: بلافاصله درب جنوبی شبستان بسته شد و بعد از یک دقیقه تیراندازی‌های مکرر شروع شد. بخش زیادی از مردم از درب شرقی شبستان به سمت ضریح مطهر در حال فرار بودند و عده‌ای هم مثل من در همان شبستان ماندیم. متأسفانه تروریست از صحن اصلی تا اطراف ضریح هر چه زائر بی‌گناه در تیررس داشت را به شهادت رسانده یا زخمی کرد اما قبل از رسیدن به شبستان اصلی محل اقامه نماز توسط نیروهای امنیتی مجروح و دستگیر شد.

این داور مسابقات قرآن تأکید کرد: قطعاً هدف قرار دادن مردم بی گناه و متدین که در حال ابراز عشق وافر خود را به برادر حضرت رضا(ع) بودند، حاکی از انگیزه‌های دین‌ستیزانه تروریست‌های ناجوانمرد و قسی‌القلبی است که در خاموش کردن نور خدا و اهل بیت(ع) از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند، غافل از اینکه خون مطهر شهدای این حادثه تنها شعله‌ورتر شدن حب آل‌الله در قلوب مردم شیراز و تمامی محبان اهل بیت(ع) را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha