کار فرهنگی مهم‌ترین دستور کار شهرداری شیراز است
کد خبر: 4094720
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

کار فرهنگی مهم‌ترین دستور کار شهرداری شیراز است

شهردار شیراز با بیان اینکه کار فرهنگی مهم‌ترین موضوعی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: رعایت حقوی شهروندی و اخلاق شهروندی امری ضروری است و تنها از طریق فرهنگ‌سازی محقق می‌شود.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 4 آبان در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس، با بیان اینکه کار فرهنگی مهم‌ترین موضوعی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله از آموزش و پرورش با شهرداری توسعه شیراز را در پی خواهد داشت.

وی  اظهار کرد: بیش از 350 وظیفه بر عهده شهرداری گذاشته شده است البته وظایف آموزش و پرورش بیشتر و سنگین‌تر است. اگر کشوری بخواهد بر ریل صحیح حرکت کند، چاره‎‌ای جز آموزش شهروندان از طریق مدارس ندارد.

اسدی، آمورش و پرورش را متولی اصلی آموزش شهروندان برشمرد و افزود: اگر بخواهیم شهروندان احساس آرامش کنند باید تک تک شهروندان مسئولیت‌پذیر باشند.

شهردار شیراز با بیان اینکه راه پاکیزگی شهر به تعداد کارگران نیست بلکه به نوع فرهنگ شهروندی حاکم برجامعه است، افزود: رعایت حقوی شهروندی و اخلاق شهروندی امری ضروری است و تنها از طریق فرهنگ‌سازی محقق می‌شود.

وی، آموزش را پاسخ و اساس مدنیت دانست و گفت: رعایت حقوق دیگران پیشرفت کردن و نهادینه کردن فرهنگ شهروندی همه و همه نیازمند آموزش است.

انتهای پیام
captcha