طرح خط مترو به حرم شاهچراغ(ع) مورد مطالعه قرار می‌گیرد
کد خبر: 4094695
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

طرح خط مترو به حرم شاهچراغ(ع) مورد مطالعه قرار می‌گیرد

شهردار شیراز یکی از راه‌های از بن بست درآوردن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را اتصال خط مترو دانست و گفت: در سال جاری طرح اجرایی خط مترو به حرم مطهر مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

دیدار شهردار شیراز با تولیت حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 4 آبان ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) و زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب‌التکریم، با حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت این آستان مقدس دیدار کرد.

شهردار کلان‌شهر شیراز در این دیدار گفت: سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام یک نماد قوی برای شهر شیراز است. از جمله مؤلفه‌های بارز شهر شیراز، وجود ظرفیت‌های مذهبی و گردشگری است، لذا محوریت ما در شهرداری شیراز، حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) و سایر امامزادگان است که نیازمند همکاری دستگاه‌هایی از جمله میراث فرهنگی است که با اصلاح قانون در حفظ بافت تاریخی شهر شیراز تلاش کنند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین الگوی هر شهری، فرهنگ و اخلاق شهروندی آن شهر است و توسعه فرهنگ شهروندی و اخلاق اسلامی برکات فراوانی دارد.

اسدی با بیان اینکه در سال جاری طرح اجرایی خط مترو به حرم مطهر مورد مطالعه قرار می‌گیرد، گفت: اعتقاد داریم یکی از راه‌هایی که می‌توان حرم‌ها را از بن بست دسترسی خارج کرد، اتصال خط مترو به اماکن متبرکه است.

وی به وجود ظرفیت گردشگری شیراز اشاره کرد و گفت: با ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت سرمایه گذاران در احیا بافت تاریخی و فرهنگی باید ظرفیت‌های این بخش افزایش یافته و توسعه اماکن اقامتی به ویژه برای زائرین مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha