ضرورت توجه به فرهنگ کار و اقتصاد مقاومتی با محویت خانواده
کد خبر: 4093181
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

ضرورت توجه به فرهنگ کار و اقتصاد مقاومتی با محویت خانواده

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان توجه به فرهنگ کار و اقتصاد مقاومتی با محوریت خانواده‌ها را ضروری دانست و گفت: هدف‌گیری دشمنان از هم پاشیدگی خانواده‌های ایرانی است که با توجه به نوع زندگی و ابزار جدید باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش و چاره‌اندیشی شود.

ضرورت توجه به فرهنگ کار و اقتصاد مقاومتی با محویت خانواده

به گزارش ایکنا از سمنان، رضا مهدیان، مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان امروز، 28 مهر، در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، یکی از اساسی‌ترین وظایف متولیان امر فرهنگی را شناساندن و تقویت اصول صحیح فرهنگی و دینی در جامعه به نسل‌های مختلف به خصوص نسل جوان و نوجوان دانست.

وی ادامه داد: کشور ما از فرهنگی غنی برخوردار است که در پرتو تعالیم نورانی قرآن و اهل بیت(ع) و در سایه انقلاب اسلامی ایران به یک دستاورد عظیم جهت پیشرفت هر چه بهتر ایران اسلامی تبدیل شده است.

مهدیان با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی در خصوص مسائل فرهنگی و بررسی معضلات با توجه به ویژگی فرهنگی در جامعه شهری و روستایی منطقه به دنبال ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این معضلات است یادآور شد: اهمیت شورای فرهنگ عمومی و خروجی نشست‌های آن بر هیچ کسی پوشیده نیست.

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان اخلاق عمومی را یکی دیگر از مسائل شورای فرهنگ عمومی برشمرد و افزود: حرکت فرهنگ عمومی کشور همراه با اخلاق اسلامی موجب حل بسیاری از مشکلات جامعه می‌شود.

مهدیان توجه به فرهنگ کار و اقتصاد مقاومتی با محوریت خانواده‌ها را ضروری دانست و  افزود: هدف‎گیری دشمنان از هم پاشیدگی خانواده‌های ایرانی است که با توجه به نوع زندگی و ابزار جدید باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی چاره‌اندیشی شود.

وی ضمن تقدیر از ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از اجرای مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» از مصوبات جلسات فرهنگ عمومی استان بود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه فعالیت‌های خوبی را اجرا کردند.

مهدیان تعامل کانون‌های مساجد و شورای فرهنگ عمومی را زمینه‌ساز اجرای طرح‌های مختلف در راستای ارتقاء فرهنگ جامعه اسلامی برشمرد.

حجت‌الاسلام سید علی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی یادآور شد: فرهنگ از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی است و جهت‌گیری شورای فرهنگ عمومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند در توجه به فرهنگ کار بسیار تاثیر گذار باشد.

به گفته وی؛ کارگران به عنوان بخش مولد و تلاشگر جامعه در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی نقش برجسته‌ای داشته و دارند.

وی با بیان اینکه حضور کارگران در مناطق روستایی و شهرک‌های صنعتی موجب رونق تولید می‌شود گفت: توجه به فرهنگ کار و کارگر در جلسات شورای فرهنگ عمومی ضرورت دو چندان دارد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این زمینه می‌توانند با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی همکاری خوبی داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه روستاها فعالیت‌های خوبی دارند متذکر شد: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در روستاها برای اقشار مختلف مردم به ویژه قشر زحمتکش کارگر با همکاری و تعامل شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند نتایج خوبی را در روستاها رقم بزند.

انتهای پیام
captcha