کیفیت‌بخشی برنامه‌های فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است
کد خبر: 4092669
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

کیفیت‌بخشی برنامه‌های فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با تأکید بر اینکه کیفیت‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است، گفت: در این راستا استفاده از ظرفیت آحاد مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان یکی از ضرورت‌های انکارناپذیر خواهد بود.

جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار به اهمیت افزایش فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: شهرستان بیجار استعداد خوبی برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین دارد و این امر مستلزم حمایت و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه کیفیت‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است، افزود: در این راستا استفاده از ظرفیت آحاد مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان یکی از ضرورت‌های انکارناپذیر در این بخش خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار به اهمیت کانون فرهنگی مساجد اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی کانون‌‌های فرهنگی - هنری مساجد گامی برای توسعه و ارتقای فعالیت‌‌های فرهنگی در کشور است تا اعضای این کانون‌ها در سطح شهر و روستا با استفاده از ظرفیت مساجد بتوانند برای تحقق اهداف فرهنگی گام بردارند.

وی افزود: کانون‌های مساجد باید با اجرای برنامه‌های مختلف زمینه‌ساز جذب جوانان به سمت مساجد باشند چراکه نهادینه‌ کردن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در جامعه یک اولویت مهم و اساسی است و زمینه‌ساز تربیت دینی می‌شود.

مختاری‌نیا افزود: برگزاری جلسات و برنامه‌های مذهبی باید در راستای رشد و ترویج اخلاق اسلامی جامعه انجام شود و به تقویت باورهای دینی مردم بینجامد.

وی تأکید کرد: کانون مداحان، هیئات مذهبی، جمعیت بانوان فرهیخته، مؤسسات و مراکز دینی و قرآنی و در مجموع تشکل‌ها و مجامعی که در شهرستان وجود دارند بهترین ظرفیت برای اجرای بهتر و گسترده‌تر برنامه‌های مناسبتی و دینی هستند.

انتهای پیام
captcha