همراهی علم با عمل ویژگی بارز جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4092394
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
دهقانی‌ فیروزآبادی:

همراهی علم با عمل ویژگی بارز جهاددانشگاهی است

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه همراهی علم با عمل ویژگی بارز جهاددانشگاهی است، گفت: باید در جهت ایجاد دوره‌ها و محتوای فاخر و نافع در مراکز جهاددانشگاهی مطابق با نیاز جامعه تلاش شود.

روح‌الله دهقانی‌ فیروزآبادی، رئیس جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از البرز، روح‌الله دهقانی‌ فیروزآبادی، رئیس جهاددانشگاهی در مراسم آغازین کارگاه دو روزه دانش‌افزایی و راهبری طرح‌های ملی و اشتغال‌محور که ۲۵ مهرماه در مرکز تربیت‌مربی فنی و حرفه‌ای کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه نیاز آموزشی به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی بشر است و حوزه آموزش در دنیا هرگز تعطیلی‌بردار نیست، گفت: یکی از توانمندی‌ها و بزرگترین فعالیت‌های جهاددانشگاهی دارا بودن شبکه آموزشی فعال در کشور است که در سطح آموزش عالی، واحدهای علمی کاربردی و آموزش در سطح دوره‌های کاربردی کوتاه‌مدت را شامل می‌شود و بسیاری از نهادهای کشور در این چند دهه از خدمات جهاد استفاده کرده‌اند.

به گفته وی دو ویژگی بارز جهاددانشگاهی داشتن شبکه و بازاریابی است که اگر در کنار ویژگی سوم یعنی تولید محتوای فاخر قرار بگیرد موجب توسعه زیست‌بوم کسب‌وکار در کشور و رونق فضای کارآفرینی در جهاددانشگاهی می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: بنابراین حرکت‌ کردن جدی به سمت تولید محتوا در این راستا و برگزاری دوره‌های تئوری و عملیاتی مرتبط با نیاز مردم(دوره‌هایی که منجر به ایجاد اشتغال مناسب باشد یا افراد در شغل‌های خود کاربردی‌تر عمل کنند) در این زمینه اهمیت دارد.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در گذشته مدرک‌گرایی رواج داشت، اما اکنون مردم فقط به‌دنبال محتوای کلاسیک نیستند، اظهار کرد: لازم است دوره‌های مهارت‌افزایی اکنون با همین هدف برگزار شود. بنابراین، باید در جهت ایجاد دوره‌ها و محتوای فاخر و نافع در مراکز جهاددانشگاهی مطابق با نیاز جامعه تلاش شود و باید تمام هدف‌گذاری در سال پیش‌رو این باشد.

وی ادامه داد: مطلب دیگر اینکه در جهاددانشگاهی ظرفیت‌های ثابتی داریم، اما اکنون زیست‌بوم آموزش کشور تغییر کرده و شغل‌ها و مهارت‌های جدید مطرح شده که شاید در جهاد تخصص کافی در آموزش آن‌ها نداشته باشیم. بنابراین، باید به جهاددانشگاهی به‌عنوان زیرساخت نگاه شود و از نیروهای جوان و شرکت‌های علاقه‌مند به بودن در زیر چتر جهاددانشگاهی برای این منظور دعوت شود.

دهقانی‌ فیروزآبادی یادآور شد: اکنون اگر هفت هزار عضو ثابت جهاد داریم باید ۷۰ هزار نفر هم عضو افتخاری داشته باشیم. بنابراین، هدف‌گذاری را باید به داشتن ۷۰ هزار جهادگر در کشور ببریم. باید اجازه دهیم جوانان بیرون نیز از زیرساخت و امکانات جهاددانشگاهی استفاده کنند تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد و این امر موجب برندسازی جهاددانشگاهی نیز می‌شود.

وی در پایان گفت: از مزیت‌های جهاددانشگاهی همراهی علم با عمل است. مجموعه‌های زیادی داریم که با داشتن زیرساخت عملی باید به نظام آموزشی پیوند بخورند.

انتهای پیام
captcha