وحدت شیعه و سنی رمز اقتدار جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4092026
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

وحدت شیعه و سنی رمز اقتدار جمهوری اسلامی است

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر وحدت در کشور، وحدت بین شیعه و سنی را از رموز اقتدار جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز، ۲۳ مهر در جمع اعضای هیئت امنای مسجد فاطمه زهرا(س) اهل سنت شیراز، ضمن تبریک هفته وحدت و تاکید بر وحدت و برادری همه مسلمانان، گفت: مشترکات میان شیعه و سنی آنقدر فراوان است که جایی برای اختلافات جزئی باقی نمی‌گذارد.

وی افزود: برای داشتن کشوری مقتدر و قدرتمند نیازمند امنیت، کار، تلاش، برنامه‌ریزی و ده‌ها مؤلفه دیگر هستیم که همه این‌ها در سایه وحدت و عدم تفرقه به دست می‌آید.

عزیزی با تأکید بر اینکه وحدت میان شیعه و سنی از رموز اقتادر جمهور اسلامی ایران است، تصریح کرد: خوشبختانه در استان فارس وحدت شیعه و سنی مثال‌زدنی است که این نشان از عمق نگاه دینی، فرهنگ بسیار مترقی اهالی این استان مهم و استراتژیک است.

رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس همچنین با اشاره به اجرای پروژه‌های بزرگ و کلان در استان فارس، گفت: اگر در سایه وحدت و همدلی نبود، امروز شاهد پروژه‌های بزرگ و اثرگذاری چون خط انتقال آب ، پرپیلن، ایجاد بزرگراه، آزادراه، خط ریلی و... در استان نبودیم که به فضل خدا با جدیت دنبال شده است.

عزیزی با اشاره به سال‌های خدمت به عنوان استاندار و معاون استاندار در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز گفت: اهل سنت ما در کنار برادران شیعه، ماندگارترین صحنه‌های وحدت و برادری را در تمام عرصه‌ها رقم زدند و کشور از قبل این وحدت در ریل توسعه و پیشرفت حرکت کرده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: هر فرد یا گروهی که بخواهد بر طبل اختلاف میان شیعه و سنی بکوبد، باید با بصیرت و درک صحیح از شرایط، مقابل این حرکت‌های سخیف ایستاد و فریب دشمن را نخورد.

وی در پایان تأکید کرد: همیشه اعتقاد داشته‌ام باید از کارهای کوچک و سطحی پرهیز و کارهای بزرگ و کلان را برای استان دنبال کنیم فارغ از اینکه اهل چه شهر و منطقه‌ای باشیم و این نگاه بزرگ موجب خواهد شد که کشور به قله‌های پیشرفت و ترقی برسد.

انتهای پیام
captcha