اجازه برهم زدن وحدت شیعه و سنی را نمی‌دهیم
کد خبر: 4091538
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳
وحدت امت واحده/ 4

اجازه برهم زدن وحدت شیعه و سنی را نمی‌دهیم

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی در این کلان‌شهر گفت: ما همواره به اعتقادات اهل تسنن در شیراز احترام می‌گذاریم و معتقدیم همگی به برکت اسلام بر سر سفره اسلام نشسته‌ایم و اجازه نمی‌دهیم هیچ‌کس وحدت شیعه و سنی را بر هم بزند.

محمدتقی تذروی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیرازمحمدتقی تذروی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت، به نقشه دشمنان برای تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: در حوادث اخیر شاهد هستیم که دشمن در استان‌هایی که جمعیت اهل تسنن بیشتری دارد سعی کرده‌ است بیشتر به اختلاف‌پراکنی بپردازد که باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه البته علمای شیعه و سنی به این مسئله توجه ویژه دارند، گفت: مشاهده می‌کنیم که از همان ابتدا مولوی عبدالمجید، امام‌جمعه اهل تسنن زاهدان بر لزوم حفظ وحدت شیعه و سنی تأکید می‌کند.

تذروی با اشاره به حفظ وحدت اهل سنت و شیعه در شیراز نیز گفت: ما همواره به اعتقادات اهل تسنن در شیراز احترام می‌گذاریم و معتقدیم همگی به برکت اسلام بر سر سفره اسلام نشسته‌ایم و اجازه نمی‌دهیم هیچ‌کس وحدت شیعه و سنی را بر هم بزند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در جامعه مسلمین بر یک‌سری اصول توافق داریم و این اصول منشأ وحدت ماست و اعتقاد به پیامبر(ص) در دین مبین اسلام جامعیت دارد و در جامعه مسلمین بر یک پیامبر واحد اعتقاد داریم.

وی با یادآوری اینکه شروع هفته وحدت با میلاد حضرت محمد(ص) است، افزود: نقطه وحدت مسلمین قرآن کریم و رسول اکرم(ص) است که در این زمینه بین شیعه و سنی اختلافی نیست و سراسر در این وجه مشترک وحدت داریم.

تذروی با اشاره به گرامیداشت هفته وحدت با برگزاری جشن‌ها و مراسم مختلف بیان کرد: هر ساله در این ایام به نشانه وحدت شیعه و سنی به برگزاری جشن و برنامه‌های مختلف می‌پردازیم.

انتهای پیام
captcha