کید دشمنان را در فضای مجازی و رسانه‌ها برای ایجاد تفرقه باور نکنیم
کد خبر: 4090426
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
وحدت امت واحده/ 1

کید دشمنان را در فضای مجازی و رسانه‌ها برای ایجاد تفرقه باور نکنیم

امام‌ جمعه اهل سنت شیراز با اشاره به وضعیت اغتشاشات اخیر و سوءاستفاده دشمنان از تفاوت‌های قومی، مذهبی و دینی برای ایجاد تفرقه گفت: امروز که دشمن با هر روش و ترفندی در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال ایجاد تفرقه و سوءاستفاده از شرایط است، نباید فریب ترفند دشمنان و استکبار جهانی بخوریم و باید راه و روش پیامبر(ص) را در ایجاد وحدت میان مسلمانان در پیش بگیریم.

شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیرازشیخ عبدالواحد خواجوی، امام‌جمعه اهل سنت شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و سلاله پاک ایشان، حضرت امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت به امت اسلام و تمام کسانی که به این دو حضرت تمسک می‌جویند، گفت: امیدواریم توفیق داشته باشیم در روش و راه آنان گام برداریم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و سوءاستفاده دشمنان از تفاوت‌های قومی، مذهبی و دینی اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام همواره دشمنانی بوده و هستند که بین امت اسلام تفرقه ایجاد کرده و میان مسلمانان شیعه و سنی اختلاف می‌اندازند در صورتی که باید طبق آنچه خداوند متعال فرمودند «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...؛ و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد...» (آیه 103 سوره آل عمران) عمل کنیم.

خواجوی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به‌صورت مشخص تأکید می‌فرماید که تمام مسلمانان به حبل الهی که قرآن و سنت رسول اکرم(ص) است، متمسک شده و از همدیگر پراکنده نشوید. پیامبر(ص) هم به تمسک به قرآن کریم و اتحاد میان مسلمانان امر فرموده است.

امام‌جمعه اهل سنت شیراز اضافه کرد: خداوند به پیامبر(ص) فرمودند ای پیامبر(ص) به امتت بگو اگر خدا را دوست دارید، باید تابع من شوید و از من پیروی کنید؛ اگر این کار را انجام دادید خداوند شما را دوست دارد و هر گاه خدا شما را دوست داشت، گناهان شما را می‌آمرزد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در مدینه منوره بعد از تشکیل حکومت اسلامی بین مهاجران و انصار و همه قبایل رابطه اخوت و برادری و برابری ایجاد کرد، گفت: امروز نیز که دشمن با هر روش و ترفندی در فضای مجازی و رسانه‌ها به‌دنبال ایجاد تفرقه و سوءاستفاده از شرایط است، نباید فریب ترفند دشمنان و استکبار جهانی بخوریم و باید راه و روش آن حضرت در پیش بگیریم. اگر این کار را کردیم دشمن ناامید و مأیوس خواهد شد.

خواجوی با تأکید بر اینکه دشمنان همواره به‌دنبال ترفند و فرصت و توطئه برای پیاده‌سازی نقشه‌های شوم خود علیه امت اسلام است تا آنان را به جان همدیگر بیندازند، بیان کرد: همه مسلمانان با هم برادر و برابرند و اجازه نمی‌دهیم دشمن قسم خورده و به ما خیره شده است تا ما را فریب داده و شکست دهد.

امام‌جمعه اهل سنت شیراز با بیان اینکه نه تنها امروز و در این شرایط بلکه در تمام شرایط باید وحدت و اتحاد و اتفاق داشته باشیم تا مشکلی برای امت اسلام و مسلمانان به وجود نیاید، افزود: تمام مسلمانان امت یک دین و آیین و یک پیامبر واحد هستند، پس اختلاف و تفرقه میان مسلمانان معنایی ندارد.

وی ضمن تبریک به همه مسلمانانی که به راه و روش پیامبر(ص) و سلاله پاکشان تمسک می‎‌جویند، بر ضرورت تداوم راه آنان تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha