وحدت شیعه و سنی را در فضای مجازی به شکل‌های مختلف نشان دهیم
کد خبر: 4091242
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲
وحدت امت واحده/ 3

وحدت شیعه و سنی را در فضای مجازی به شکل‌های مختلف نشان دهیم

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی سد محکمی در برابر دشمن است، گفت: باید در هفته وحدت با ابتکار عمل به اشکال مختلف و در برنامه‌های متعدد و در فضای مجازی این ارادت به ساحت پیامبر مهربانی‌ها و وحدت شیعه و سنی را نشان دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قمحجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه هفته وحدت ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود، گفت: در شرایطی که دشمنان زیادی داریم باید مسلمانان بیش از پیش برای تقویت اشتراکات شیعه و سنی و گرامیداشت هفته وحدت توجه و تلاش کنند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم که دشمن با ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی برای مقاصد شوم خود استفاده کند و باید در حفظ هفته وحدت به‌عنوان ابتکار بنیانگذار انقلاب که با هوشیاری انجام شده است، بکوشیم.

رصاف ادامه داد: شیعیان و اهل تسنن به پیامبر(ص) ارادت دارند و ایشان محور مسلمانان هستند. لذا، باید در هفته وحدت با ابتکار عمل به اشکال مختلف و در برنامه‌های متعدد و در فضای مجازی این ارادت به ساحت پیامبر مهربانی‌ها و وحدت شیعه و سنی را نشان دهند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که آیت‌الله‌العظمی سیستانی حتی اهل تسنن را نفس و جان ما می‌نامند و به خطبه‌های نماز جمعه اهل تسنن گوش فرا می‌دهند، گفت: امروز مشاهده می‌کنیم دشمن با خدشه‌دار کردن آموزه‌های اسلام و با ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در واقع قصد دارد تا به اساس و اصل اسلام آسیب بزند و برخی فرقه‌های افراطی را تشویق می‌کند تا در این اختلافات بدمند، اما باید به وحدت مسلمانان و شیعه و سنی توجه خاصی کنیم.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با تأکید بر اینکه آیات الهی ما را به تمسک به خدای متعال و عدم تفرقه توصیه می‌کند زیرا در تفرقه شیطان جولان می‌دهد، افزود: امروز که سرویس‌های جاسوسی مطالب را طوری عنوان می‌کنند که موجب تحریک مسلمانان شود، باید هوشیار باشیم.

وی با اشاره به اینکه تک تک شیعیان و تک تک اهل تسنن باید با برادران سنی و شیعه خود دوستی و انسجام داشته باشند، تصریح کرد: این انسجام سد محکمی در برابر دشمنان است و نباید به دشمنان اخوت و انسجام مسلمانان فرصت داد.

انتهای پیام
captcha