وحدت؛ گفتمان آخرین فرستاده خدا
کد خبر: 4091000
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
وحدت امت واحده/ 2

وحدت؛ گفتمان آخرین فرستاده خدا

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در جامعه گفت: گفتمان پیامبر اسلام(ص) براساس وحدت ادیان بوده است و ایشان به‌عنوان آخرین فرستاده خدا اجازه نمی‌دادند شکافی میان ادیان ایجاد شود و برای تمام ادیان پیغمبری و راهگشایی می‌کردند.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: گفتمان پیامبر اسلام(ص) براساس وحدت ادیان بوده است و ایشان به‌عنوان آخرین فرستاده خدا اجازه نمی‌دادند شکافی میان ادیان ایجاد شود و برای تمام ادیان پیغمبری و راهگشایی می‌کردند.

وی افزود: پس از حضرت محمد(ص) این گفتمان برای رهروان ایشان ادامه دارد و امروز راهبردهای پیامبر(ص) که در قرآن کریم آمده است؛ بهترین الگو برای ماست و باید به آن تمسک جوییم.

اسلامی اضافه کرد: وحدت به‌عنوان اصل و اساس در نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد تأکید است و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) بر آن تأکید ویژه دارند و نظرات ایشان هم از آیات الهی برگرفته شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با تأکید بر لزوم حفظ وحدت شیعه و سنی بیان کرد: باید همواره به وحدت میان شیعه و سنی و ادیان در نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه کنیم و آن را گسترش بخشیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور به‌عنوان نقشه دشمنان برای بر هم زدن وحدت و امنیت در کشور اظهار کرد: برای دشمن مهم نیست در حوادث اخیر فرد مورد تهاجم شیعه یا سنی باشد بلکه دشمنان در پی به هم ریختگی نظام هستند و اهداف تجزیه‌طلبی در کشور ما را با دامن زدن به موضوعات دنبال می‌کنند و مردم ما با وجود مشکلات و نگرانی‌های اقتصادی باید هوشیار باشند و این موضوعات دلیلی نشود تا از وجود امنیت به‌عنوان یک موضوع مهم در کشور کاسته شود.

اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی نباید به مسائلی که موجب ایجاد تفرقه و بحران می‌شود دامن بزنیم بلکه باید با همفکری و همکاری شیعه و سنی به پاسداشت خون شهدا به حفظ وحدت و امنیت در جامعه بپردازیم.

انتهای پیام
captcha