فعالیت ۲۷۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در سمنان
کد خبر: 4091117
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

فعالیت ۲۷۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در سمنان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از فعالیت حدود ۲۷۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در این استان خبر داد.

فعالیت ۲۷۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سمنان، ۱۹ مهرماه در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با بیان اینکه کانون‌های مساجد باید در حوزه هنری بیش از گذشته فعالیت داشته باشند، گفت: این امر لازمه همکاری و حمایت بیشتر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های مختلف است.

وی ادامه داد: انجمن‌های فرهنگی و هنری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت خوبی برای پیشرفت در حوزه فرهنگ و هنری را دارند که در این راستا اگر این انجمن‌ها بخشی از فعالیت‌ها و کلاس‌ها را در مساجد برگزار کنند می‌توان با تعامل بین کانون مسجد و انجمن فرهنگی و هنری گام بلندی در تحقق شعار «نهضت بازگشت به مساجد» برداشت.

موسوی با اشاره به فعالیت حدود 270 کانون فرهنگی هنری مسجد در سمنان و با بیان اینکه برای تربیت هنرمند مؤمن، متعهد و انقلابی باید به مساجد و فعالیت‌های هنری در مساجد توجه کنیم، اظهار کرد: تعامل کانون‌های مساجد و انجمن‌های فرهنگی و هنری در این زمینه بسیار مهم است.

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان نیز با اشاره به شخصیت و الگوی رفتاری شهید سلیمانی در برخورد با هنرمندان و جذب آنان به انقلاب گفت: باید از دیدگاه‌های این مرد بزرگ الگو بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه قشر هنرمند دارای روحیه لطیف و حساسی است و برخورد با آنان نیز دارای شرایط خاصی است، متذکر شد: شهید سلیمانی به‌خوبی از این شرایط استفاده و نسبت به جذب هنرمندان اقدام می‌کرد و همواره نیز موفق بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر ضرورت جذب جوانان و نوجوانان محلات نقاط مختلف شهر و روستا به مسجد، تأکید کرد و افزود: هر نیازی که یک جوان و نوجوان دارد کانون مسجد می‌تواند با برنامه‌ریزی درست و دقیق آن را برآورده کند. کانون‌های مساجد باید مکتب شهید سلیمانی را به نسل جدید منتقل کنند و بر این اساس کانون‌های فهما باید به‌روز باشند و با توجه به گسترش تکنولوژی با برنامه‌ریزی درست و دقیق فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری را برای جوانان اجرا کند.

فلاح با ابراز تأسف از وجود سرانه اعتباری پایین در کانون‌های مساجد یادآور شد: کانون‌ها باید از ظرفیت خیرین نیز استفاده کنند و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را برای جامعه تبیین کنند تا از حمایت‌های خیرین نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha