طرح «نورچشم» در سطح مدارس گلستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4090789
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

طرح «نورچشم» در سطح مدارس گلستان اجرا می‌شود

رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان از اجرای طرح سراسری نماز «نور چشم» برای گسترش و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مدارس همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) در مدارس استان خبر داد.

محمد لطفی رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل اموزش و پرورش گلستانمحمد لطفی، رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان از اجرای طرح سراسری نماز «نورچشم» برای گسترش و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در سطح مدارس همزمان با ولادت پیامبراکرم(ص) در سراسر مدارس استان خبر داد.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان با بیان‌ اینکه این طرح در نوزدهم مهرماه در مدارس استان اجرا خواهد شد، افزود: این طرح شامل محورهای محراب (اقامه نماز جماعت)، طرح بهار زندگی (جشن تکلیف)، طرح سه میم، طرح چون و چرا (جلسات گفتمان دینی) برنامه ریزی شده است.

لطفی بیان کرد: هدف از این طرح آموزش عملی نماز با استفاده از محتوای آموزشی درسی توسط معلمین پایه‌های دوم و سوم ابتدایی دختران و پایه‌های هفتم و هشتم پسران و آشنایی دانش‌آموزان در مورد بحث‌های تقلید و مرجعیت و مراجع عظام تقلید در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان همچنین به یکی از اهداف مهم «نور چشم» تعامل پویا و سازنده بین مدارس‌، مساجد و منزل اشاره کرد و گفت: سعی شده با اجرای این طرح  پیوندی بین مدرسه، مسجد و منزل در جهت ظرفیت‌های نمازی استان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس ایجاد کنیم،  لذا از همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش ستاد اقامه نماز و دستگاه اجرایی استان هم برای موضوع استفاده  می‌شود.

لطفی با بیان‌ اینکه مراسم باشکوه جشن تکلیف ویژه دختران پایه سوم و پسران پایه هشتم از جمله برنامه‌های است که در این ایام برگزار می‌شود، تصریح کرد:  این مراسم در اماکن مقدس و بقاع متبرکه سراسر استان و همچنین در مرکز استان در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) گرگان به صورت متمرکز اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha