اقامه نماز یک اصل در برنامه مدارس است
کد خبر: 4090505
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

اقامه نماز یک اصل در برنامه مدارس است

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برنامه‌های مؤثر در حوزه قرآن، عترت و نماز را در اولویت قرار دهیم، گفت: نماز جزو فعالیت‌های فوق برنامه نیست و یک اصل در برنامه مدارس محسوب می‌شود.

اقامه نماز

حسین سلیمیان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری طرح «نماز نور چشم من» در مدارس استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف حضور مسئولان در نماز جماعت مدارس، آموزش عملی نماز، آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه تقلید و مراجع تقلید و پرسش و پاسخ دینی در مدارس برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری نماز جماعت مدارس افزود: اهمیت به این امر کمک شایانی در مسیر رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت و در این راستا باید برای ترویج معنویت و اخلاق در مدارس همت کنیم.

این مسئول با اشاره به لزوم رونق‌بخشی به اقامه نماز در مدارس با یادآوری برنامه‌های اقامه نماز مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: باید در سطح مدارس برنامه‌ریزی انجام شود که حداقل یک روز در هفته اقامه نماز جماعت با حضور نماینده ولی‌فقیه داشته باشیم. همچنین مدیران و مربیان پرورشی مدارس ایده‌های خود را برای ترغیب همکاران و دانش‌آموزان به نماز ارائه کنند.

سلیمیان با تأکید بر اینکه طی سال تحصیلی جدید برای برگزاری گفتمان‌های دانش‌آموزی با موضوع و محوریت نماز جدی هستیم، گفت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه، تقویت انس با قرآن در دانش‌آموزان، توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: پیوند مدرسه، مسجد و منزل از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از سندهای کاربردی برای پیوند مدرسه، مسجد و منزل بیانیه مقام معظم رهبری به اجلاسیه نوزدهم نماز است.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برنامه‌های مؤثر در حوزه قرآن، عترت و نماز را در اولویت قرار دهیم، گفت: نماز جزء فعالیت‌های فوق برنامه نیست و یک اصل در برنامه مدارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha