تشکیل «قرارگاه کودک» در کانون‌های مساجد شاخص البرز
کد خبر: 4088370
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

تشکیل «قرارگاه کودک» در کانون‌های مساجد شاخص البرز

مدیرکل ارشاد البرز از تشکیل قرارگاه کودک در کانون‌های مساجد شاخص استان خبر داد و گفت: حوزه‌های قرآن و معارف اسلامی، گروه‌های تئاتر و سرود، آموزش هنرهای تجسمی و سایر رشته‌های فرهنگی و هنری بیش از پیش در این قرارگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.

سعید جابری انصاری مدیرکل ارشاد البرز

سعید جابری‌انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: مساجد، بهترین کانون برای پرورش و تعالی نسل جوان است و با ظرفیت ارزشمندی که مساجد دارند می‌توانند محلی برای پرورش استعدادها و زمینه‌ای برای فعالیت اجتماعی و فرهنگی و مذهبی اهالی مسجد در هر سن و سالی باشد.

وی افزود: اصلی‌ترین ثمره حضور در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تربیت صحیح نسل جوان، بر اساس ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی است که این مهم سرمایه ارزشمندی برای خانواده‌ها است و باید در این زمانه که مخاطرات گوناگونی نسل جوان ما را به‌خصوص در سنین کودکی و نوجوانی تهدید می‌کند زمینه و جاذبه لازم را برای حضور نسل جوان در مساجد بیش از پیش فراهم کنیم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: براساس حدیث معصوم(ع) کار فرهنگی که در سنین پایین صورت می‌گیرد، همچون نقش بر روی سنگ، پایدار و موثر است و در این مسیر کانون‌های مساجد وظیفه و نقش محوری را برعهده دارند تا با بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی و هنری، ضمن پرورش و تربیت نسل جوان، زمینه‌های امید و آمادگی برای نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری در رده‌های مختلف را فراهم کنند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه کودک با محوریت امام جمعه کرج در کانون‌های مساجد شاخص البرز، گفت: نگاه و اولویت ما توجه به حوزه کودکان و نوجوانان است و بخش‌های مختلف به خصوص کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز، تمام ظرفیت خود را در این مسیر به‌کار خواهند بست تا با ارائه خدمات و آموزش‌های فرهنگی و هنری نسل جوان و هنرمند متعهد تربیت کنیم.

جابری‌انصاری در پایان گفت: حوزه‌های قرآن و معارف اسلامی، گروه‌های تئاتر و سرود، آموزش هنرهای تجسمی و سایر رشته‌های فرهنگی و هنری فعالیت‌هایی هستند که بیش از پیش در قرارگاه‌های کودک مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرند و امیدواریم با این اقدامات زمینه لازم برای آموزش‌های تخصصی علاقمندان نیز فراهم شود.

انتهای پیام
captcha