درس قرآن در آموزش و پرورش مورد توجه ویژه قرار گیرد
کد خبر: 4086485
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

درس قرآن در آموزش و پرورش مورد توجه ویژه قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تأکید بر اینکه باید به قرآن بیشتر توجه شود از آموزش و پرورش درخواست کرد بیش از گذشته به درس‌های قرآن توجه کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 27 شهریور در جلسه شورای اداری استان که به میزبانی موزه دفاع مقدس برگزار شد، خواستار توجه بیشتر به قرآن کریم در جامعه شد و گفت: آموزش و پرورش بیش از گذشته به درس‌های قرآن توجه کند.

وی همچنین از حرکت مردم در زیارت و پیاده‌روی اربعین حسینی قدردانی کرد و گفت: این حرکت پرشکوه مردم نیاز به مدیریت پسینی دارد.

آیت‌الله دژکام با ذکر این نکته که مراسم پیاده‌روی اربعین دولتی نیست، افزود: زیارت اربعین کاری است که ملت ما انجام می‌دهند اما این به معنای سلب مسئولیت دولت نیست.

وی ادامه داد:  در این مسیر مردم هزینه‌ می‌کنند و خودشان هستند که وارد می‌شوند هم در ایران و هم در عراق اما در قبال این موج دولت هم باید به وظیفه خود در مقابل شهروندان عمل کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه همواره سعی دارند حرکت مردم در زیارت اربعین را کوچک جلوه دهند، گفت: در حرکت اربعین نیز چنین قصدی داشتند اما نتوانستند کاری کنند بنابراین نقشه‌های دیگر کشیدند تا عظمت این ملت و این حرکت را تحت شعاع قرار دهند.

وی همچنین از فعالیت مواکب اربعینی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین قدردانی کرد و افزود: راه کربلا را شهدا باز کردند و در هفته دفاع مقدس باید از این حماسه بزرگ تجلیل شود.

آیت‌الله دژکام  در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت امنیت در جهان امروز گفت: ناو شهید سلیمانی امروز نشان می‌دهد که امنیت خلیج فارس را ایران تامین می‌کند. امروز آقایی منطقه به واسطه کار شهدا برای ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان اینکه تشکر و شکرگزاری امروز ما چگونه باید باشد، گفت: تشکر به معنی به زبان گفتن نیست گرچه این هم شکرگزاری است اما تشکر این است که موقعیت خود را ببینیم و حسن استفاده کنیم.

وی با تصریح اینکه عضویت ایران در اجلاسیه شانگهای باید به عنوان یکی از افتخارات کشور مطرح شود، گفت: نباید دچار حاشیه شویم بلکه باید حرکت رو به رشد را تقویت و حمایت کنیم.

انتهای پیام
captcha