اصول پیشنهادی رئیس جهاددانشگاهی در مسیر پیشرفت
کد خبر: 4086420
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸

اصول پیشنهادی رئیس جهاددانشگاهی در مسیر پیشرفت

رئیس جهاددانشگاهی کشور خطاب به کارکنان جهاددانشگاهی واحد قم گفت: بلندنظرانه فکر کنید و از کارهای بزرگ نترسید، چراکه جهاددانشگاهی با کمترین امکانات، کارهای بزرگ انجام می‌دهد. نو فکر کردن باید یکی از اصول جهاددانشگاهی و جهادگران باشد، باید کاری را انجام دهیم که دیگران انجام ندادند یا کمتر انجام دادند.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رییس جهاددانشگاهی کشوربه گزارش ایکنا از قم، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس جهاددانشگاهی کشور در دیدار با کارکنان جهاددانشگاهی قم که عصر روز گذشته، 27 شهریورماه در مرکز درمان ناباروری این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با کمترین امکانات نسبت به سایر نهادها اقدامات بزرگی انجام می‌دهد؛ در واقع فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد که بر زمین‌ مانده است. 
 
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در سال 1359 تشکیل شده و همیشه مورد توجه مقام معظم رهبری بوده اظهار کرد:‌ رهبر معظم انقلاب بارها در مورد جهاددانشگاهی با اصطلاحات کم‌نظیر سخن گفتند. با گذشت 42 سال، جهاددانشگاهی یک سازمان ملی تأثیرگذار است که معتقدم این نهاد باید بزرگ‌تر شود و تمامی اعضای آن بزرگ فکر کنند.
 
فیروزآبادی گفت: جهاددانشگاهی یک راهکار میانی و مرکز فعالیت افرادی است که نمی‌خواهند لزوما کارمند دولت باشند و از طرفی نیز نمی‌خواهند بخش خصوصی راه بیندازند.
 
رئیس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه شهر قم را شهر ویژه و شاخص می‌دانیم، چراکه این شهر قطب فرهنگ علوم دینی و علوم انسانی کشور است، افزود: جهاددانشگاهی استان قم نمی‌تواند در خور شأن شود و به جایگاه بالا نمی‌رسد مگر اینکه اعضای آن احساس کنند مفید هستند؛ باید سعی کنیم که سازوکارهای قانونی در جهاددانشگاهی دیده شود تا اعضا به‌صورت مستقیم نتیجه زحمت خود را بگیرند و ذی‌نفع باشند.
 
وی خطاب به جهادگران حاضر در جلسه گفت: بلندنظرانه فکر کنید و از کارهای بزرگ نترسید، چراکه جهاددانشگاهی با کمترین امکانات کارهای بزرگ انجام می‌دهد. نو فکر کردن باید یکی از اصول جهاددانشگاهی و جهادگران باشد، باید کاری را انجام دهیم که دیگران انجام ندادند یا کمتر انجام دادند.
 
رئیس جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: یکی از آسیب‌های وارده به جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر زمانی شکل گرفت که درآمدزایی را کاهش دادیم و فعالیت‌ها بر پایه کارمند‌محوری تعریف شد، در حالی که جهاددانشگاهی می‌تواند پروژه‌های بزرگ را با توانمندی و شبکه علمی و فناوری خودش حل کند.
 
دهقانی فیروزآبادی خطاب به رئیس جهاددانشگاهی قم گفت: طرح تحول‌ساختاری انجام دهید و به برنامه تحولی و ارتقا فکر کنید که سال دیگر از اعضای جهاد پرسیدیم از حضور در جهاددانشگاهی رضایت دارید با تمام وجود پاسخ بله بدهند.
انتهای پیام
captcha