چاره‌اندیشی برای هزینه رفت و آمد دانش‌آموزان استثنایی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4085809
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

چاره‌اندیشی برای هزینه رفت و آمد دانش‌آموزان استثنایی خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی در مورد هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شهرداری بیرجند در این مورد چاره‌اندیشی کنند و یک مینی بوس مخصوص ایاب و ذهاب جامعه هدف را در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار دهد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۴ شهریورماه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید، با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و اتخاذ تصمیمات لازم، برای برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری در مدارس و دانشگاه‌های استان هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: امسال پس از دو سال آموزش مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس بازگشایی می‌شوند؛ لذا از ماه‌ها قبل و طی جلسات متعدد با مدیرکل آموزش و پرورش و رؤسای دانشگاه‌های استان، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و نیازمندی‌ها بررسی شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در مورد آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها نیز جلسات متعددی برای رفع مشکلاتی همچون خوابگاه‌ها برگزار شد که با هم‌افزایی بین دانشگاه‌ها و به‌کارگیری ظرفیت‌های خوابگاهی استان، فضای خوابگاهی مورد نیاز دانشجویان تامین شد.

وی اظهار کرد: افزایش آمار دانشجویان ورودی برخی دانشگاه‌های خراسان جنوبی، مشکلاتی را به جهت تامین خوابگاه به وجود آورد و با تدابیری که اندیشیده شد، نیاز خوابگاهی این دانشگاه‌ها از طریق برخی جابه‌جایی‌ها و استفاده از ظرفیت‌ سایر دانشگاه‌ها مرتفع شده است.

استاندار خراسان جنوبی در مورد پشتیبانی از طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور، گفت: گزارش جامع از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای کمک به اجرای هرچه بهتر این طرح احصا و در جلسه آینده شورای آموزش و پرورش ارائه شود.

قناعت در مورد هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی نیز بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شهرداری بیرجند در این مورد چاره‌اندیشی کنند و یک مینی بوس مخصوص ایاب و ذهاب جامعه هدف را در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار دهد.

وی یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیری‌های لازم را برای اجرای طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار با استفاده از اعتبارات ملی انجام دهد و از منابع مالی وزارت آموزش و پرورش هم در این زمینه بهره گرفته شود.

انتهای پیام
captcha