اجرای طرح ویژه ایام اربعین در جاده‌های خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4085753
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

اجرای طرح ویژه ایام اربعین در جاده‌های خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: برای خدمات رسانی به زائران داخلی و خارجی که از خراسان جنوبی عبور می‌کنند، طرحی ویژه در جاده های استان اجرا خواهد شد.

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۴ شهریورماه در ستاد تسهیلات سفر استان که با حضور فرماندار نهبندان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، بر پذیرایی و اسکان موقت زائران داخلی و خارجی اربعین تأکید کرد.

وی گفت: در زمینه گردشگری، هر زمانی عرضه کمتر از تقاضا باشد مسائل و تنش‌هایی به وجود می‌آید مانند ایام اربعین که مسافران و زائران زیادی از خراسان‌جنوبی عبور می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی در این ایام وظیفه میزبانی از این مسافران را دارند.

عباس زاده با بیان اینکه در ایام غیر پیک مسافرت نیز تمام دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی به مسافران پای کار هستند، تصریح کرد: لازم است در ایام اربعین مجتمع های بین راهی، رستوران‌ها، مراکز اسکان، هلال احمر و اورژانس آمادگی بیشتری برای ارائه خدمات داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه خدمات ستاد تسهیل سفر باید هر سال بهتر از سال گذشته باشد، اظهار کرد: امسال بین 40 تا 50 هزار نفر از زائران اربعین از خراسان جنوبی در مسیر برگشت عبور خواهند کرد.

عباس زاده بیان کرد: خراسان‌جنوبی، مسیر عبور زائران حرم امام رضا(ع) نیز بوده؛ لذا باید در این ایام موضوع اسکان و پذیرایی از زائران به صورت ویژه تری دیده شود.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی بر اجرای یک طرح عملیاتی ویژه در جاده‌های استان تأکید کرد و گفت: ایام اربعین باید مانند ایام نوروز مدیریت شود و طرح ویژه‌ای را برای این ایام اجرا کنیم.

عباس زاده بیان کرد: پنج میقات الرضا(ع) در کل استان وجود دارد که شامل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و مزار آقا سید علی نهبندان، شهدای باقریه بیرجند، امام زاده زید قاین و مسجد خضری دشت بیاض است که باید متولی مشخص داشته و خدمات ویژه‌ای در این مکان‌ها ارائه شود.

در این جلسه مقرر شد، در کمیسیون مولدسازی، حق بهره برداری از زمین و ساختمان مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ورودی شهر شوسف، با حفظ مالکیت به شهرداری شوسف واگذار شود تا با هدف ایجاد ارزش افزوده، مورد بهره‌برداری تجاری و خدماتی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha