شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال زائران کرمانی همکاری نکردند
کد خبر: 4085558
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال زائران کرمانی همکاری نکردند

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به عدم همکاری شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال زائران اربعین گفت: درخواست داریم مراتب اعتراض استان کرمان به وزیر راه و سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شود.

نتقال هوایی زائران اربعین

به گزارش ایکنا از کرمان، علی جزینی‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان، امروز، ۲۳ شهریورماه در جلسه ستاد استانی اربعین بیان کرد: آمادگی فرودگاه‌های استان کرمان برای پذیرش پروازهای خارجی و اعزام زائران اربعین به سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی و حج و زیارت اعلام شد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود دو شرکت هواپیمایی ماهان و معراج اعزام زائران اربعین استان کرمان را انجام دهند، گفت: متأسفانه هر دو شرکت به دلیل عدم آمادگی ناوگان و نقص فنی، پروازها را برقرار نکردند، در حالی که در استان‌های دیگر این پروازها انجام شده است بنابراین مراتب اعتراض به شرکت هواپیمایی ماهان اعلام شد.

جزینی‌زاده بیان کرد: درخواست داریم مراتب اعتراض استان کرمان به وزیر راه و سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شود.

رسول فتحی، مدیر امور مواکب ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کرمان نیز در این جلسه با اشاره به استقرار موکب‌های کرمانی در عراق علیرغم مشکلات، گفت: پیش‌بینی کردیم فعالیت این موکب‌ها تا بعد از شهادت امام رضا(ع) ادامه یابد.

وی در ادامه با اشاره به عدم همکاری شرکت‌های هواپیمایی با استان کرمان، گفت: درخواست داریم با این شرکت‌های هواپیمایی برخورد شود. زیرا سال گذشته نیز این عدم همکاری وجود داشت. بنابراین باید اتفاق جدیدی در این زمینه در استان رقم بزنیم زیرا فرصت امسال نیز از دست رفت و نمی‌شود با تعارف این مشکل را حل کرد و لازم است تصمیم جدی در این زمینه گرفته شود.

کامران بهادر، مسئول امور عتبات عالیات حج و زیارت استان کرمان نیز در این جلسه اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۴۲ هزار زائر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۷۶ هزار نفر آقایان و ۶۴ هزار نفر بانوان هستند که بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مرز شلمچه، بیش از ۵ هزار نفر مرز چذابه و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر مرز خسروی را انتخاب کردند. ۱۱۳ هزار و ۲۳۶ نفر آن‌ها ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند و مابقی افراد هنوز بیمه خود را پرداخت نکرده‌اند.

انتهای پیام
captcha