پیاده‌روی اربعین ظرفیت عظیم فرهنگی برای جهان اسلام است
کد خبر: 4085509
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

پیاده‌روی اربعین ظرفیت عظیم فرهنگی برای جهان اسلام است

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: پیاده‌روی اربعین ظرفیت عظیم فرهنگی برای جهان اسلام است و باید بنیان‌های تبلیغی فرهنگ اقامه نماز در آن نمود عینی داشته باشد.

الله شکر عبدی مدیرستاد اقامه نماز اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، الله شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، ۲۳ شهریورماه، در نشست با مسئولان استان اردبیل اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین ظرفیت عظیم فرهنگی برای جهان اسلام است و باید بنیان‌های تبلیغی فرهنگ اقامه نماز در آن نمود عینی داشته باشد.

مسئول ستاد اقامه نماز استان اردبیل تصریح کرد: هر زائر یک مُبلغ و یاور ترویج فرهنگ اقامه نماز در پیاده روی اربعین حسینی است و باید این امر به خوبی توسط زوار تبلیغ شود.

وی ادامه داد: اقامه نماز یکی از مهمترین وظایف شرعی مسلمانان است که در قرآن کریم به این مسئله تاکیدهای فراوانی شد و این موضوع باید در پیاده روی اربعین نمود بیشتری داشته باشد.

عبدی اضافه کرد: کمرنگ شدن اقامه نماز یک از توطئه های دشمنان و صهیونیست ها که در قالب برنامه های فرهنگی تلاش می کنند این مسئله محقق شود اما پیاده روی اربعین باید این دسیسه ها را خنثی کند.

این مقام مسئول اعلام کرد: امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به ما درس آزادگی را با اقامه نماز اول وقت آموخت و به عنوان پیروان آن حضرت باید این امر مهم را سرلوحه تمام کارها قرار دهیم.

مسئول ستاد اقامه نماز استان بیان کرد: زائران پیش از رسیدن به دلدار و معشوق خود در کربلای معلی باید روح خود را با اقامه نماز اول جلا دهند.

انتهای پیام
captcha