توصیه‌های متخصص طب سنتی به زائران اربعین
کد خبر: 4084229
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

توصیه‌های متخصص طب سنتی به زائران اربعین

یک متخصص و مدرس طب سنتی گفت: به‌دلیل اینکه پیاده‌روی اربعین، سنگین و نوعی ورزش و فعالیت است، افراد باید 10 تا 15 روز قبل از سفر آمادگی جسمانی کسب کرده و جسم‌شان را برای این چند روز پیاده‌روی سنگین آماده کنند.

مریم نواب‌زاده، متخصص و مدرس طب ایرانیمریم نواب‌زاده، متخصص و مدرس طب سنتی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سفر اربعین سفری حساس و سخت است، بنابراین توصیه می‌شود افرادی که قصد رفتن دارند آمادگی‌های لازم را کسب کنند.

وی افزود: بهتر است که این افراد قبل از سفر به پزشک مراجعه کنند به‌خصوص اگر میانسال یا سالمند هستند و یا داروهای خاصی را به‌صورت روزانه استفاده می‌کنند؛ بنابراین باید نسخه پزشک را به همراه داشته و داروها را به‌صورت مرتب استفاده کنند.

نواب‌زاده با بیان اینکه به‌دلیل اینکه این پیاده‌روی سنگین و نوعی ورزش و فعالیت است، گفت: زائران باید 10 تا 15 روز قبل از سفر آمادگی جسمانی کسب کرده و جسمشان را برای این چند روز پیاده‌روی سنگین آماده کنند. همچنین کنترل دندان‌ها، قند خون و فشار خون از دیگر نکات مهم است.

وی ادامه داد: از تدابیر جسمانی مهم انتخاب کفش مناسب است که بهتر است کفش بند‌دار برای این ایام استفاده شود، چراکه در حین پیاده‌روی طولانی ممکن است پا ورم کند؛ از طرفی به همراه داشتن کوله مناسب و استفاده از وسایل سبک و با وزن کم از دیگر توصیه‌هاست.

نواب‌زاده با بیان اينکه بهتر است افرادی که مشکل زانو و کمر دارند از عصا و چوب دستی مناسب استفاده کنند، اظهار کرد: استفاده از چوب دستی‌های کوهنوردی که قابلیت تنظیم دارند و داخل کیف قرار می‌گیرند، باعث می‌شود تا 30 درصد فشار کمتر به زانوها و کمر افراد وارد شود.

وی افزود: در خصوص کرونا توصیه این است که افراد سیستم ایمنی بدن خود را بالا نگه دارند تا مبتلا نشوند و در صورت ابتلا نیز به راحتی بیماری را پشت سر بگذارند؛ استفاده از ماسک به‌دلیل وجود ازدحام و جمعیت و رعایت اصول بهداشتی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از وسایل بهداشتی در سفر اربعین توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی با تأکید بر مصرف تخم شربتی و جوشانده‌هایی مانند ختمی بنفشه برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تصریح کرد: به همراه داشتن لیمو ترش تازه برای استفاده بعد از غذا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha