شانزدهمین کنگره «شعر و آیین‌های عاشورایی» به صورت بین‌المللی برگزار شود
کد خبر: 4084189
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱

شانزدهمین کنگره «شعر و آیین‌های عاشورایی» به صورت بین‌المللی برگزار شود

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری و هم افزایی ادارات و سازمان های مرتبط فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شانردهمین کنگره شعر عاشورایی قروه به صورت بین‌المللی برگزار شود.

پرویز اوسطی، نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، پرویز اوسطی، نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در آیین پایانی پانزدهمین کنگره شعر و آیین‌های عاشورای شهرستان قروه که امروز، 17 شهریورماه در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سابقه برگزاری 15 دوره کنگره شعر عاشورایی قروه، لازم است شانزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه با همکاری و هم‌افزایی ادارات و سازمان‌های مرتبط فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی افزود: به منظور بهره‌مندی همه مردم از اشعار شاعران 15 دوره قبل، اشعار برگزیده هر دوره به صورت مکتوب در قالب کتاب و بسته‌های فرهنگی جمع‌آوری و چاپ شود.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان ضمن اشاره به برکات واقعه کربلا، بیان کرد: آموزه‌های عاشورایی که بخشی از آن‌ها نیز در این اشعار شاعران وجود داشت و از آموزه‌های پیروزی انقلاب اسلامی نیز به حساب می‌آید، یادآوری شود.

وی به آموزه‌های عاشورایی اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های قرآنی امر به معروف و نهی از منکر است که نشان‌دهنده حساسیت اسلام و واقعه عاشورا نسبت به جامعه است.

اوسطی در پایان به سایر آموزه‌های عاشورایی اشاره کرد و یادآور شد: دفاع از حق و محو باطل، حق‌الناس و حمایت از امامت و ولایت نیز از دیگر آموزه‌های عاشورا به حساب می‌آید.

انتهای پیام
captcha