اجرای تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر(ع) در جویبار
کد خبر: 4084072
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

اجرای تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر(ع) در جویبار

تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر(ع) از سوی گروه تعزیه امام حسین(ع) کله‌بست در تکیه کردکلای جویبار به اجرا در می‌آید.

تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر(ع) در جویباربه گزارش ایکنا از مازندران، به مناسبت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) سالار و سرور شهیدان کربلا، از سوی گروه تعزیه امام حسین(ع) کله‌بست به سرپرستی علی باقری کله‌بستی، آئین تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر(ع)، دوم مهرماه همزمان با شب رحلت رسول اکرم(ص) و شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) با همکاری هئیت علی‌اکبر(ع)، هئیت انصار حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، کانون قمر بنی هاشم و پایگاه مقاومت بسیج جوادالائمه(ع) کردکلا، بعد از نماز مغرب و عشاء در تکیه  روستای کردکلای جویبار به اجرا در می‌آید.

معین البکایی این تعزیه‌خوانی را علی باقری کله‌بستی بر عهده دارد.

در گروه موسیقی این تعزیه‌خوانی، استاد اسماعیل رودپشتیان به عنوان سرپرست گروه و نوازنده قرنی، مهدی باقری به عنوان نوازنده طبل ریز و علی باباتبار به عنوان نوازنده طبل بزرگ همکاری دارند و جامه داری این تعزیه خوانی را امین باقری عهده دار است.

شبیه‌خوانان شعبان احمدی، حسن نظری مهدی احمدی، امین باقری، سیدمحمد حسین احمدتبار، محمدسقا علی‌نسب و امیرحسین پورخلیل به عنوان اولیاء‌خوان در این تعزیه‌خوانی به ایفای نقش می‌پردازند.

شبیه‌خوانان خردسال علیرضا باقری، پویا یزدانی و ابولفضل حسین‌پور، بچه‌‌خوانی این تعزیه‌خوانی را عهده‌دار هستند.

در بخش اشقیاخوانی، شبیه‌خوانان علی باقری کله‌بستی، نقی باقری، موسی علی نسب و سیدسهیل حسینی در این تعزیه‌خوانی همکاری دارند.

انتهای پیام
captcha