اهمیت تکمیل برنامه واکسیناسیون زائران اربعین
کد خبر: 4084044
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

اهمیت تکمیل برنامه واکسیناسیون زائران اربعین

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از زائران اربعین حسینی خواست تا پیش از عزیمت به این سفر معنوی، نسبت به تکمیل برنامه واکسیناسیون کرونا خود اقدام کنند.

نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 16 شهریورماه در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، با اشاره به آغاز سفر زائران اربعین حسینی، بر دریافت نوبت یادآور واکسن کرونا و اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی زائران تأکید کرد.

وی از زائران اربعین حسینی که مبتلا به بیماری‌های زمینه ‌ای مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی هستند نیز خواست تا پیش از عزیمت به سفر، با پزشک خود مشورت کنند.

رضائیان‌زاده ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن زمان بازگشایی مدارس، لازم است خانواده‌ها واکسیناسیون کودکان خود بر علیه کرونا را جدی بگیرند و در سریع‌ترین زمان به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون کووید۱۹ مراجعه کنند.

وی با اعلام درصد جمعیت هدف واکسینه شده در هر نوبت واکسن کرونا در استان فارس افزود: در حال حاضر تزریق نوبت‌های واکسن کرونا در فارس، به ترتیب به ۹۳ و ۹۸ صدم درصد در نوبت اول، ۸۸ و هشت صدم درصد در نوبت دوم، ۵۰ و شِش صدم درصد در نوبت سوم و ۴ درصد در نوبت چهارم رسیده است.

بررسی مصوبه‌های نشست‌های گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، ارائه آخرین گزارش‌ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها، آمار بستری‌های جدید بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و بررسی علت جان‌باختن مبتلایان طی روزهای اخیر، دیگر محورهای برگزاری این نشست بود.

انتهای پیام
captcha