ضرورت جلوگیری از موازی‌کاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4083496
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

ضرورت جلوگیری از موازی‌کاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه در بخش‌های فرهنگی و قرآنی کارهای موازی‌کاری زیادی وجود دارد که سبب می‌شود اتفاقات درخشانی در این حوزه رقم نخورد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند از موازی‌کاری در حوزه فرهنگی و قرآنی جلوگیری کند.

دیدار کارشناسان قرآنی استان با امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، امروز، ۱۴ شهریورماه در دیدار با کارشناسان قرآن استان ضمن تسلیت اربعین حسینی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف ارائه بخشنامه، طرح و برنامه به خوبی صورت می‌گیرد، گفت: طرح‌ها و برنامه‌ها توسط افرادی ارائه می‌شوند که از دانش لازم برخوردارند اما مشکلاتی مانع به ثمر رسیدن این طرح و برنامه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات، نبود بودجه و امکانات متناسب با طرح‌های ارائه شده است که مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند، گفت: مشکل دوم این است که در بخش‌های فرهنگی و قرآنی کارهای موازی‌کاری زیادی وجود دارد که سبب می‌شود اتفاقات درخشانی در این حوزه رقم نخورد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند از موازی‌کاری در حوزه فرهنگی و قرآنی جلوگیری کند، گفت: همه‌ کسانی که می‌خواهند فعالیت‌های فرهنگی قرآنی انجام دهند باید خود را با سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگ کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکل اول توسط دولت‌مردان و بخشی توسط مردم رفع خواهد شد، افزود: مردم اگر اعتماد داشته باشند که یک کار قوی در حوزه قرآنی انجام می‌شود حتماً همکاری کرده و هزینه آن را تأمین می‌کنند.

امام‌جمعه کرمان تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی بسیاری می‌توان انجام داد و نکات بسیاری در این ارتباط وجود دارد که باید براساس اهمیت، ضرورت و تأثیرگذاری هر فعالیت، آن‌ها را اولویت‌بندی کرد تا با بودجه محدودی که وجود دارد بتوان اقدامات قرآنی خوبی انجام داد.

وی به قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در پنج محیط مدرسه، خانواده، دانشگاه، حوزه و مسجد فعالیت دارد و کمک‌های خود را با محوریت اقدامات تحول‌ آفرین در هر نقطه از استان ارائه می‌دهد، بنابراین لازم است طرح‌های تحول آفرین در حوزه قرآنی و فرهنگی ارائه شود.

انتهای پیام
captcha