اردبیل؛ در میان ۵ استان نمونه قرآنی کشور
کد خبر: 4082777
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

اردبیل؛ در میان ۵ استان نمونه قرآنی کشور

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: برگزاری مسابقات قرآنی عامل کشف استعدادهای برتر قرآنی بوده و اردبیل جزو ۵ استان نمونه کشور در حوزه فعالیت‌های قرآن است.

مهدی ستوده مدیرکل اوقاف اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ۱۱ شهریورماه، در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی در اردبیل اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی عامل کشف استعدادهای برتر قرآنی بوده و اردبیل جزو ۵ استان نمونه کشور در حوزه فعالیت‌های قرآن است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از حضور یک هزار و ۱۱۷ نفر در این مسابقات خبر داد و گفت: امسال استقبال شایسته‌ای از مسابقات قرآنی صورت گرفت که شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی از مسابقه دهندگان در این دوره از مسابقات بودیم.

ستوده گفت: این مسابقات در بخش‌های آوایی و معارفی در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ، دعا و اذان، مفاهیم، تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با حضور خواهران و برادران برگزار و افراد حائز رتبه ۸۰ به بالا به مرحله استانی راه یافتند.

وی استان اردبیل را جزو ۵ استان برتر قرآنی معرفی کرد و افزود: استان اردبیل از ظرفیت‌های بالای آموزشی و استعدادهای برتر در زمینه تعالیم قرآنی برخوردار است که دو حافظ قرآن و نهج‌البلاغه از استان اردبیل به اسامی امیر هادی بایرامی و محسن باقریان ثبت جهانی شده و افتخار بزرگی برای استان اردبیل کسب کرده‌اند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بر ضرورت توجه به کارکرد شورای عالی قرآن توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: ادارات و نهادهای مختلفی از جمله تبلیغات اسلامی استان اردبیل در زمینه توانمندسازی مربیان قرآن و آموزش محور کردن فعالیت‌ها اقدامات شایسته‌ای انجام داده و سطح کیفی دوره‌های آموزشی را ارتقا بخشیده که نیازمند توسعه این فعالیت‌ها با حمایت شورای عالی قرآن استان هستیم.

ستوده بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی و برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور اساتید کشوری در بستر رسانه را عامل مؤثر در ارتقای سطح کیفی مسابقات قرآن عنوان کرد و گفت: شرکت کنندگان برای آمادگی بیشتر برای مرحله استانی باید در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و آمادگی لازم را کسب کنند.

وی به حضور داوران بین المللی و کشوری قرآن در این مسابقات اشاره و اظهار کرد: داور بین المللی قرآن رضا محمد پور و محمد صفایی و نیز بازرس اعزامی از سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه و بازرس استانی در این مسابقات حضور داشته و بر حسن اجرای مسابقات نظارت داشته و در نهایت امتیازات ارائه شده توسط داوران به صورت سیستمی از طریق نرم افزار حسابداری محاسبه و ثبت شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به زمان بندی مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: نفرات برتر مرحله شهرستان به مرحله استانی که در مهر و آبان برگزار می‌شود راه یافته و نفرات برتر استانی به مرحله کشوری در دی و بهمن اعزام و نفرات برتر کشوری به مرحله بین المللی در اسفند ماه ۱۴۰۰ اعزام می‌شود.

انتهای پیام
captcha