افزایش ۳۰ درصدی زائران فارس در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4082616
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

افزایش ۳۰ درصدی زائران فارس در پیاده‌روی اربعین

دبیر ستاد اربعین استان فارس گفت: برنامه‌ریزی شده است تا جمعیتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از فارس در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت داشته باشند که این تعداد تقریباً ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از آخرین پیاده‌روی اربعین در سال ۹۸ است.

سیدمجتبی علوی اردکانی، دبیر ستاد اربعین استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمجتبی علوی اردکانی، دبیر ستاد اربعین استان فارس عصر دیروز، 10 شهریورماه در آیین اعزام کاروان خادمین موکب احمدبن‌موسی(ع) شهرداری‌ شیراز به مرز شلمچه از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی زائران نسبت به آخرین پیاده‌روی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در ستاد اربعین استان فارس ۱۷ کمیته مختلف وجود دارد که جلسات این ستاد با حضور استاندار تشکیل و تاکنون هفت جلسه مهم و مؤثر داشته است تا تمام امورات مربوط به اربعین در استان فارس را پیگیری کند.

وی افزود: در این راستا برای پیاده‌روی امسال اربعین برنامه‌ریزی شده است تا جمعیتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از فارس در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت داشته باشند که این تعداد تقریبا ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از آخرین پیاده‌روی اربعین در سال ۹۸ است.

علوی اردکانی با بیان اینکه شهرداری شیراز به عنوان رئيس کمیته خدمات شهری اربعین استان فارس تلاش‌های بسیاری را داشته است، گفت: این افتخار بزرگی است که شهرداری شیراز به همه زائرین در مرز شلمچه خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزود: علاوه بر شهرداری شیراز که به عنوان بزرگترین موکب به‌نام حضرت احمد بن موسی(ع) در مرز شلمچه خدمات‌رسانی می‌کند، حدود ۱۰ موکب دیگر نیز از دیگر شهرستان‌های استان فارس به زائرین خدمات ارائه می‌دهند تا مراسم پیاده روی اربعین به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

دبیر ستاد اربعین استان فارس در پایان بیان کرد: ۸۵ موکب نیز در مسیر بین کربلا تا نجف و دیگر نقاط به زائرین خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha