بودجه‌های فرهنگی شایسته اجرای منویات رهبری نیست
کد خبر: 4082587
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

بودجه‌های فرهنگی شایسته اجرای منویات رهبری نیست

استاندار فارس با بیان اینکه مسائل فرهنگی در بحث نرم‌افزاری و سند توسعه فرهنگی و برش‌های استانی از جمله برش فرهنگی در استان فارس احتیاج به اعتبار دارد، گفت: این بودجه‌ها شایسته حرکت‌های فرهنگی کشور که مورد نظر رهبری و رئیس جمهور است، نیست.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس عصر روز گذشته، ۱۰ شهریورماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، با اشاره به وضعیت بودجه‌های فرهنگی گفت: این بودجه‎ها شایسته حرکت‌های فرهنگی کشور که مورد نظر رهبری و رئیس جمهور است، نیست.

وی با بیان اینکه اکنون فصل نوشتن و تصویب بودجه‌هاست، از دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خواست تا با تمام قوا وارد بحث بودجه ۱۴۰۲ شود چرا که مسائل فرهنگی در بحث نرم‌افزاری و سند توسعه فرهنگی و برش‌های استانی از جمله برش فرهنگی در استان فارس احتیاج به اعتبار دارد.

استاندار فارس افزود: در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سعی می‌کنند که فعالیت‌ها متناسب با این برش پیش رود اما احتیاج به بودجه دارد در بخش سخت ‌افزاری نیز به همین ترتیب است.

ایمانیه با یادآوری اینکه برخی از مساجد، مصلاها و کتابخانه‌های شهرستان‌های استان نیاز به اعتبارات ویژه دارند، اضافه کرد: مساجد باید مرکز اصلی اداره حکومت اسلامی شوند لذا نیاز به اعتبارات دارند؛ از سوی صندوق مسئولیت اجتماعی نیز اقداماتی در استان خواهیم داشت اما بودجه‌های دولتی نیز در کنار آن باید به کمک بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیاید.

وی از پیشنهاد اجرای طرحی در فارس به عنوان نمونه اولیه خبر داد و گفت: در این طرح، بانوان متأهل که کارمند ادارات استان هستند، می‌توانند از ساعت ۱۲ به خانه روند تا بیشتر به اداره خانواده بپردازند و همچنین آموزش‌های مجازی چگونگی سبک زندگی را برای آن‌ها داشته باشیم که می‌تواند آثار فرهنگی عمیقی در کشور داشته باشد.

استاندار فارس با تصریح اینکه روش پذیرش دانشجو در دانشگاه هنر را باید متحول کنیم، اظهار کرد: روش پذیرش باید بر اساس مصاحبه، بورس کردن و گزینش‌ باشد که در آینده سینما، تئاتر و فعالیت‌های هنری دیگر کشور تأثیر بسیاری دارد.

ایمانیه با اشاره به ۳ کار اصلی قرارگاه فرهنگی استان گفت: این قرارگاه، اسناد بالادستی مرتبط با فرهنگ را اعم از قرآن، روایات، قانون اساسی، بیانیه گام دوم و سیاست‌های راهبردی و برنامه‌های توسعه کشور و ... را جمع‌آوری و در راستای اجرای سند توسعه فرهنگی برش استان فارس بومی‌سازی می‌کند و همچنین بین فعالیت‌هایی که احصا و برای هر سازمان مشخص شده است، ایجاد هماهنگی کرده و فعالیت‌های فرهنگی استان را به نیابت از شورای فرهنگ عمومی و دبیرخانه آن رصد می‌کند که چگونه این سند توسعه فرهنگی در استان پیاده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخواست کرد که همه سازمان‌ها تا آخر شهریورماه از آنچه در نیمه اول سال درباره سند توسعه فرهنگی استان فارس انجام دادند گزارشی به دبیرخانه ارائه بدهند.

استاندار فارس در پایان اظهار کرد: همچنین هر سازمانی گزارشی از آنچه در ۶ ماه اول در راستای توجه به سومین حرم اهل بیت(ع) انجام داده است و آنچه در ۶ ماه دوم می‌خواهد انجام دهد را ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha