توجه به معنی آیات سبب سهولت فرآیند حفظ قرآن می‌شود
کد خبر: 4082037
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

توجه به معنی آیات سبب سهولت فرآیند حفظ قرآن می‌شود

متسابق رشته حفظ پنج جزء از لنگرود گفت: یادگیری و توجه به معنی آیات در هنگام حفظ قرآن باعث می‌شود فرآیند حفظ راحت‌تر انجام شود.

معصومه شیخی متسابق رشته حفظ پنج جزء

معصومه شیخی، متسابق رشته حفظ پنج جزء از لنگرود در حاشیه برگزاری مسابقات استانی قرآن اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: حفظ پنج جزء را زیر نظر خانم خوش‌سرشت در جامعه‌القرآن لنگرود آغاز کردم و طی 6 ماه موفق به حفظ شدم.

وی با بیان اینکه اولین بار است که در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنم، افزود: به عنوان اولین تجربه بسیار دلنشین بود و شرکت در مسابقات باعث می‌شود انگیزه فرد برای حفظ بقیه جزء‌های قرآن و ادامه مسیر بیشتر شود.

شیخی با بیان اینکه یادگیری و توجه به معنی آیات در هنگام حفظ قرآن باعث می‌شود فرآیند حفظ راحت تر انجام شود، گفت: انس با قرآن و حفظ آن باعث شده تحمل و صبوری‌ا‌م افزایش یابد و پذیرش تفاوت افراد و شرایط زندگی برایم را آسان‌تر شده است. تصمیم گیری‌ها را با تامل و تفکر بیشتر انجام می‌دهم، عجله و تصمیمات شتاب‌زده ام کاهش پیدا کرده و حتی زندگی روزانه‌مان نظم و برنامه ریزی مناسبی پیدا کرده است.

این متسابق جوان ادامه داد: پسر ۴ ساله‌ای دارم که تشویقش می‌کنم از همین سن و سال به انس و حفظ با قرآن شروع کند تا در سنین جوانی به مرحله مطلوب برسد و روح و جانش با کلام الهی آمیخته و در مسیر الهی گام بردارد.

وی افزود: در مسیر قرآن ارتباط‌‌مان با خدا بیشتر می‌شود. در هر سنی که هستیم در این مسیر گام برداریم و بدون توجه به سن و سال‌ قرآن را به عنوان تکیه گاه محکم و قابل اعتماد انتخاب و تجربه کنیم. فرزندانمان را هم تشویق کنیم که در کنار تمام هنرها و علاقمندی‌هایشان به این مسیر هم قدم بگذارند.

انتهای پیام
captcha