ضرورت فرهنگ‌سازی رسانه‌ها برای حضور نوجوانان در مساجد
کد خبر: 4081845
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

ضرورت فرهنگ‌سازی رسانه‌ها برای حضور نوجوانان در مساجد

امام‌جمعه خرم‌دره بر ضرورت فرهنگ‌سازی رسانه‌ها برای حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مساجد تأکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای خنثی کردن هجمه‌های دشمن، حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مساجد است.

زاهدی پور امام جمعه خرم درهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور، امام جمعه خرم‌دره، صبح امروز، ۸ شهریورماه، در مراسم قدردانی از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری این شهرستان، اظهار کرد: قدردانی از این قشر موجب حضور گسترده‌تر فعالان فرهنگی و هنری در مساجد می‌شود.

وی با اشاره به آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ صبِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَی الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَی أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ»، گفت: مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز بازپسین ایمان آورده و نماز برپا داشته و زکات داده و جز از خدا نترسیده‏‌اند، پس امید است که اینان از راه‏‌یافتگان باشند.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با بیان اینکه عمران و آبادانی مساجد را می‌توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: از منظر نخست می‌توان به آبادانی ظاهری، ساخت و مرمت مساجد اشاره کرد و از منظر دوم می‌توان با احیا و ارتقای کارکردهای مسجد به آبادانی معنوی مسجد کمک کرد.

امام‌جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه مساجد را نباید با مدرسه و موسسات خیریه مقایسه کرد، ادامه داد: مساجد ذاتاً تقدس دارند و نفس کشیدن در این محل عبادت است؛ مومن در مسجد میهمان است و خداوند میزبان.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی رسانه‌ها برای حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مساجد تاکید کرد و متذکر شد: یکی از راهکارهای خنثی کردن هجمه‌های دشمن، حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مساجد است.

انتهای پیام
captcha