مسئولان اقدام جدی و عاجلی برای جریان ساختارشکن در شیراز کنند
کد خبر: 4081754
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

مسئولان اقدام جدی و عاجلی برای جریان ساختارشکن در شیراز کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مظلومیت برای دختر شهید خادم صادق، تداعی‌کننده مصیبت وارده بر حضرت زینب(س) است، گفت: این مسئله زمینه‌ای خواهد بود برای اینکه مجموعه انقلابیون و مسئولان برای اصلاح این جریانی که متأسفانه بیش از حد هنجارشکنی را پیشه کرده‌اند و در شیراز به ساختارشکنی و هتک حیثیت ارزش‌ها و باورهای ملی و دینی مشغول هستند، اقدام جدی و عاجل کنند.

حضور مسئولان استان فارس در منزل شهید خادم صادقبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 7 شهریورماه با حضور در منزل شهید منصور خادم صادق، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، سردار حبیبی فرمانده نیروی انتظامی فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ریاست دادگستری فارس، تنی چند از اعضای شورای شهر شیراز و مسئولان شهرداری شیراز و جمعی از دیگر مسئولان شهری و استانی حضور داشتند، آیت‌الله دژکام به تبیین مواضع و دیدگاه خود درباره حادثه و برخورد روز گذشته با همسر و دختر شهید پرداخت.

وی تصریح کرد: روز اول ماه صفر و روز اوج مظلومیت حضرت زینب و فرزندان امام حسین(ع) است، ابتداا این مصیبت تاریخی را به پیشگاه مقدس امام زمان(عج) تسلیت عرض می‌کنیم اما علت حضور ما در خانه شهیدان خادم صادق این بود که این مظلومیت تاریخی که آل الله داشته‌اند، متاسفانه این بار در حرم سوم اهل بیت(ع) به شکلی تکرار شد که قلب همه مومنین را به درد آورد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مظلومیت برای دختر شهید خادم صادق، تداعی‌کننده مصیبت وارده بر حضرت زینب(س) است؛ در عین اقتدار، مظلومیت را تجربه کردید، گفت: این مسئله ان‌شاءالله زمینه‌ای خواهد بود برای اینکه مجموعه انقلابیون و مسئولان برای اصلاح این جریانی که متأسفانه بیش از حد هنجارشکنی را پیشه کرده‌اند و در شهر مقدس شیراز به ساختارشکنی و هتک حیثیت ارزش‌ها و باورهای ملی و دینی مشغول هستند، اقدام جدی و عاجل کنند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: جریان حزب‌الله و انقلابیون و متدینین در شیراز یک جریان منطقی و اهل مدارا در حد نهایت است و تا امروز با همین رویه با هنجارشکنان مواجهه داشته‌اند. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید حزب‌الله در شیراز رفتاری کرده‌ است که در آن تندروی و افراط بوده است. این زمینه به وجود آمد برای اینکه اگر کسانی در بین این جریان هنجار شکن، بالاخره اهلیت دارند برای اینکه هدایت شوند، هدایت شوند؛ ما دوست داریم که همه هدایت شوند این نکته اول که نباید فراموش شود.

وی ادامه داد: نکته بعد این است که عل‌یرغم این مدارایی که نسبت به جریانات هنجارشکن شده که به امید هدایت آن‌ها این کار را کردیم، توقع نمی‌رفت در ایامی که متعلق به سه ساله امام حسین(ع) است فرزند شهید در شهر مظلومیتی مانند حضرت رقیه پیدا کند. توقع نبود در ایام روزهای مصیبت اهل بیت(ع)، برخی معدود هنجارشکنان حرمت همسر و دختر شهیدی بزرگوار را در سومین حرم اهل بیت(ع) خدشه‌دار کنند. این توقع را نداشتیم و این همه بی‌شرمی را از این جریان هنجارشکن تصور نمی‌کردیم.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: به‌عنوان خادم کوچک همه حزب‌اللهی‌ها و متدینین شیراز اعلام می‌کنم که همه عمرمان شعار دادیم که کاش ما بودیم جلوی مظلومیت حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) را می‌گرفتیم اما امروز جلوی چشم ما و در حالی که زنده هستیم، مشاهده می‌کنیم دختر شهیدی به بهانه حمایت از ارزش‌های دینی مظلوم واقع می‌شود. امروز آمده‌ام تا این مظلومیت دیگر وجود نداشته باشد چراکه این قابل تحمل برای امت حزباللهی شیراز نیست.

متانت متدینین در مقابل اقدامات هنجارشکن حدی دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در این راستا مسلماً مسئولان ذیربط وظایفی دارند و این وظایف را بنده اینجا به نمایندگی از مردم غیرتمند و مسلمان شهر توقع می‌کنم که با جدیت انجام دهند. مسئله یک مورد و یک برخورد در یک گوشه شهر نیست. یک جریان دارد مواضع ارزشی ما را زیر سؤال می‌برد. با این جریان مسلماً مسئولان مربوطه باید برخورد کنند. در خطبه‌ها هم این را گفتم که اگر سازماندهی شده و پشت جریان این قضیه هنجارشکنی، ما احساس کنیم یک جریانی تعمداً می‌خواهد برای نظام و برای مردم متدین مسئله درست کند، در آن صورت دیگر خبری از متانت و مدارای همیشگی شیرازی‌ها نخواهد بود. این قضیه‌ای که پیش آمد کاملاً ثابت کرد که این جریان حاضر است حتی یک متدینی را به خاطر اینکه می‌گوید لباس درستی بپوش یا کمی مراعات بکن، کتک بزنند و هتک حرمت کنند.

وی تأکید کرد: قطعاً مجموعه نیروی انتظامی با تدبیر ویژه هم این مورد را که بی‌احترامی به خانواده شهید شده و همین جریانی که می‌خواهد بی احترامی به ارزش‌های شهدا کند را رسیدگی می‌کند و ما منتظر هستیم که ان‌شاءالله این مسئله با مدیریت مسئولان دلسوز و پای کار مجموعه‌های امنیتی مدیریت شود و نیازی به کار دیگری اصلاً به وجود نیاید.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه این مسئله با مدیریت جدی مسئولان مربوطه پیگیری شود و ما هم در مجموعه قرارگاه فرهنگی آماده همکاری هستیم، گفت: قطعاً خیل جمعیت متدینین پشت سر شما نیروهای مدیریتی و مسئولان امنیتی است و همیشه حمایت کردند باز هم حمایت می‌کنند، اما در این قضیه امیدوار هستیم که عزیزان بزرگوار آن متدینین هم کنترل کنند. می‌دانم بسیاری از جوانان شیرازی اکنون ناراحت هستند. ما کنترل می‌کنیم والا برخوردهای بسیار حادی بعضی مواقع ایجاد می‌شود. فرزند شهید را کتک بزنند آن هم به بهانه حمایت از حجاب؛ این‌ها برای جوانان غیرتی و هیئت‌های ما قابل تحمل نیست. ولی همه آنها به خاطر اینکه در نظام اسلامی کار باید قانونی انجام شود، منتظر هستند که مسئولان قانونی اقدام کنند و امیدوار هستیم ان‌شاءالله این قضیه با همت مسئولان و پیگیری‌هایی که می‌کنند به زودی حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه عمق این قضیه هنجارشکنی در باب حجاب و عفاف که بر بعضی‌ها پوشیده بود، اکنون آشکار شد که دست‌های خائنانه نیز در کارهست، افزود: بی احترامی به ارزش‌ها به یک جایی رسیده است که آمر به معروف و ناهی از منکر را کتک می‌زنند. اینها باید بعد از این قضیه تعدیل و کنترل شود.

وی با تصریح اینکه این قضیه برای متدینین نازیبا بود اما جبران می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم این مظلومیت ادامه پیدا کند، از شجاعت و غیرت و رفتار زینبی این مادر و دختر که وارث حضرت زینب(س) قدردانی کرد و گفت: احسنت به مقاومت و ایستادگی این مادر و دختر شهید و جامعه مذهبی به این خانواده شهید افتخار می‌کند که زینب گونه ایستادید ولو اینکه متحمل رنج شدید اما از ارزش‌های خود دفاع کردید. امیدوار هستیم همه ما بتوانیم جایگاه شهدا فرهنگ شهدا ارزش‌ها و میراث‌های شهدا را نگهبانی کنیم و نظام اسلامی در حفظ ارزش‌های ایثار و شهادت بیش از پیش موفق باشد.

انتهای پیام
captcha