نمایشگاه هنری «آب و آئینه» در اردبیل
کد خبر: 4081384
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

نمایشگاه هنری «آب و آئینه» در اردبیل

دست‌سازه‌های حاصل از چوب‌های آب‌آورده به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در نمایشگاه گروهی «آب و آئینه» به مناسبت هفته دولت به نمایش گذاشته شد.

افتتاح نمایشگاه آب و آئینه در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، ششم شهریورماه در آیین گشایش نمایشگاه «آب و آیینه» در تالار ختایی مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، اظهار کرد: دست‌ساخته‌هایی از چوب‌های آب‌آورده برای اولین بار در سال ۹۸ در قالب نمایشگاهی ملی به نمایش گذاشته شده بود و در اردیبهشت‌ماه امسال نیز دومین نمایشگاه آن در تهران گشایش یافت.

ملک‌زاده فرد افزود: این نمایشگاه برای نخستین بار در استان اردبیل دایر شده و کاری خلاقانه و ابتکاری است و بیش از صد اثر از کارشناسان، مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در آن تا پایان هفته دولت در معرض بازدید و فروش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: اشکال و احجام و دست ساخته‌های نمایشگاه از چوب‌های آب آورده از ساحل دریا ساخته شده و ذوق هنرمندان در خلاقیت این آثار مشهود است، فلذا قصد داریم به اعضای علاقه‌مند و مستعد به این هنر آموزش دهیم و این کار می‌تواند هم جنبه هنری و هم جنبه درآمدزایی داشته باشد.

در ادامه داریوش علومی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز بیان کرد: خاصیت چوب، هنرمند را تحریک می‌کند تا تجسمات و رویاهای خود را با آن بیافریند و به خلاقیت دست بزند.

وی گفت: وقتی قطعات به درد نخور چوب‌های آب آورده، بر اساس تصویر ذهنی هنرمند و با ابتکار لازم در کنار هم قرار می‌گیرند و به شکل یک اسب سرکش، درخت تناور یا حیوان در می‌آیند، یک اثر تماشایی خلق می‌شود.

وی در خصوص فروش این آثار و دست ساخته‌ها نیز تصریح کرد: بر روی این آثار، قیمت درج نشده و به لحاظ مدت زمانی که هنرمند برای ساخت آن صرف کرده و با توجه به محتوا و ارزش اثر، به صورت توافقی به خریدار فروخته می‌شود.

هفته دولت که از سوم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر آغاز می‌شود، فرصتی مناسب برای تبیین خدمات و اقدامات دولت به مردم است و در کنار افتتاح طرح‌ها و کلنگ‌زنی پروژه‌ها، برنامه‌های هنری و فرهنگی نظیر برپایی نمایشگاه‌ها در جای جای استان گشایش می‌یابد.

گفتنی است؛ استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده است.

انتهای پیام
captcha