اعتماد به علم، رشد و توسعه همراه دارد
کد خبر: 4081153
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
وزیر علوم:

اعتماد به علم، رشد و توسعه همراه دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تلفیق علم و عقل، برکاتی به دنبال دارد، گفت: هرکجا به علم و فناوری اعتماد کنیم، شاهد رشد و توسعه خواهیم بود.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوریبه گزارش ایکنا از فارس، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز، ۵ شهریور در سفر به استان فارس و آیین افتتاح پروژه‌ شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر کازرون گفت: هرکجا سراغ علم رفته و آن را با عقل عجین کرده‌ایم، شاهد خیرات و برکات بوده‌ایم.

وی خواستار تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه شد و گفت: هر کجا به علم و فناوری اعتماد کنیم، ضرر نخواهیم کرد و هر کجا تصمیم علمی گرفته شده، از بهترین تصمیم‌ها بوده است.

زلفی گل در ادامه  با ابراز امیدواری از اینکه این پروژه بزرگ منشا خیر برای کازرون باشد، افزود: وجود مدیران ارشد و نمایندگان پرکاری همچون نماینده کازرون موحب اتفاقات خوبی در فارس شده و خوشبین هستیم که در سالهای آینده به واسطه فرهیختگی حاکم بر مدیریت این استان، اتفاقات خوبی رقم خورد.

وزیر علوم خواستار توجه به فناوری‌های روز به خصوص در بحث آب شد و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا علاوه بر استفاده از آب، از لجن باقی مانده هم مواد ارزشمند استخراج می‌کنند که نیاز است در کشور ما هم برنامه‌هایی از این قبیل داشته باشیم.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این مراسم با اشاره به نقش کازرون در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از بین ۱۲ شهری که حکومت نظامی در پیش از انقلاب اعلام شد سه شهر آن مربوط به استان فارس از جمله کازرون بود که نشان دهنده نوع نگاه مردم این استان به انقلاب بود.

وی با بیان اینکه بنای ما در فارس این است که به ماجرای آب سر و سامانی دیگر داده شود، گفت: مشکل آب استانی که ۱۰ سال درگیر خشکسالی است، بدون تحقیفات حل نخواهد شد و لذا راهی جز استفاده از علم و دانش و تحقیقات و فناوری نداریم.

انتهای پیام
captcha