مرکز درمانی «شهید سلیمانی» در شلمچه افتتاح شد
کد خبر: 4081098
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

مرکز درمانی «شهید سلیمانی» در شلمچه افتتاح شد

مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در شلمچه با حضور ویدیویی رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.

مرکز بهداشتی درمانی شلمچهبه گزارش ایکنا از خوزستان، مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در شلمچه با حضور ویدیویی رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.

سیدمحمد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مرکز شهید سلیمانی با مشارکت وزارت بهداشت و منطقه آزاد اروند احداث شده است، اظهار کرد: این مرکز که با مبلغ  ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسمی رسیده است، همزمان خدمات غربالگری بهداشت، خدمات درمانی و فوریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی را ارائه می‌دهد.

وی افزود: این مرکز دارای ۲۴ تخت بستری، بخش‌هایی مانند اتاق پزشک، بخش بستری زنان و مردان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیا(CPR)، داروخانه، واحد، بهداشت (نمونه‌گیری) واحد مامایی و واحد تریاژ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مرکز شهید سلیمانی با تلاش و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی آبادان تجهیز شده است، عنوان کرد: در این مجموعه بیماران نیازمند بستری موقت مراقبت می‌شوند و در صورت نیاز به انتقال نیز، نیروهای فوریت‌های پزشکی این آمادگی را دارند که بیماران را به بیمارستان‌های ولیعصر(عج) خرمشهر و آیت‎‌الله طالقانی آبادان منتقل کنند.

محمدی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، نیروهای درمانی از ۱۲ شهریورماه در مرز شلمچه مستقر می‌شوند، اما اگر شاهد افزایش جمعیت در این روزها بودیم، این آمادگی وجود دارد که زودتر نیز خدمات‌رسانی آغاز شود.

در ادامه دکتر سیدنادر نقیبی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز گفت: با توجه به اینکه امسال شاهد حضور خیل عظیمی از زائران داخلی و بین‎‌المللی در مرز شلمچه هستیم، تمهیدات خوبی برای خدمات‌‎رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام با ۴۹ دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار فروند بالگرد و دو فروند هواپیمای بیماربر به زائران سید و سالار شهیدان خدمت رسانی خواهد شد.

نقیبی افزود: با توجه به افتتاح مرکز شهید حاج قاسم سلیمانی مشکلی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی نخواهیم داشت.

یادآور می‌شود این مرکز با ۳ هزار متر زیربنا و ۵ هزار و ۴۰۰ متر محوطه در قالب بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های حوزه سلامت در هفته دولت افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha