تأمین اعتبار ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان لرستان
کد خبر: 4080735
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

تأمین اعتبار ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان لرستان

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در کمک به افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی لرستان هستند، اعتبار ساخت ۵ هزار واحد مسکونی به شرط تهیه زمین پرداخت می‌شود.

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری استان لرستان که امروز، سوم شهریور در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: لرستان نمادی از مکتب قرآنی و مکتب اهل‌بیت(ع) است و سابقه طولانی در فرهنگ و تمدن دارد.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره روحانیت لرستان هم‌چون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی، آیت‌الله شاهرخی و آیت‌الله کمالوند، ادامه داد: لرستان از نعمت منابع انسانی با عمق تمدنی و هم فرصت‌ها و منابع طبیعی و خدادادی برخوردار است و تلاش برای رفع رنج و محرومیت استان باید خواب را از چشم ما بگیرد.

قالیباف با اشاره به اینکه مصوبات سفر رئیس‌جمهور و سفر رئیس مجلس شورای اسلامی حول یک محور و مکمل همدیگر هستند، ادامه داد: برنامه هفتم که طی دو ماه آینده تکمیل می‌شود، سند ما خواهد بود و مسائل لرستان نیز در برنامه هفتم به طور ویژه دنبال می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم بحث محرومیت‌زدایی و توانمندسازی با اولویت روستاها و حاشیه شهرها در اولویت است، گفت: ۳۲۵ روستای لرستان در برنامه کار تنش آبی بوده است و اعتبارات آن پرداخت شده اما ۴۲۵ روستای دیگر در مجموعه روستاهای تنش آبی قرار گرفته شد تا روستای با تنش آبی در لرستان نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه چگنی و دلفان دو پایلوت برای طرح محرومیت‌زدایی روستایی لرستان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در بحث کمک افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، اعتبار ساخت ۵ هزار واحد مسکونی به شرط تهیه زمین پرداخت می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه مدیران استانی نباید فقط به مرکز نگاه کنند، تصریح کرد: مجلس و دولت به‌دنبال تمرکززدایی و واگذاری اختیارات به استان‌ها هستند کمااینکه در برنامه هفتم مسئله‌محوری حرکت می‌کنیم و بر اساس مسئله‌محوری پیشران‌ها را مشخص می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوعات مهم در لرستان که یکی از موضوعاتی که می‌تواند ظرفیت‌های استان را ساماندهی کند آب است، خاطرنشان کرد: در حکمرانی در بحث آب باید تقسیم آب درست و سدها درست باشند، گفت: وقتی سد زده می‌شود سهم طبیعت، محیط زیست و سهم بالادست و پایین دست داده شود.

انتهای پیام
captcha