ضرورت برنامه‌ریزی توسعه‌ای لرستان در برنامه هفتم
کد خبر: 4080573
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

ضرورت برنامه‌ریزی توسعه‌ای لرستان در برنامه هفتم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لرستان از جهت ظرفیت‌های توسعه‌ای و پیشرفت بی‌نظیر است، گفت:اگر در برنامه هفتم با درایت و پختگی در زمینه برنامه‌ریزی به این استان توجه شود، مزیت‌ها و فرصت‌های استان، مشکلات لرستان را برطرف می‌کند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلسبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز، دوم شهریور در بدو ورود به استان لرستان در جریان دومین نظارت ستادی خود، اظهار کرد: براساس برنامه‌های نظارتی ستادی که در مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی شده و با اولویت استان‌هایی که محروم‌تر هستند، در استان‌ها حضور پیدا می‌کنیم تا به برنامه‌ریزی‌ها و حل مشکلات این استان‌ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: استان لرستان در همه شاخص‌ها از جهت ظرفیت‌های توسعه‌ای و پیشرفت بی‌نظیر است و در حال حاضر در کشور یکی از چالش‌ها موضوع آب است، اما این استان سومین استان در حوزه ظرفیت‌های بارندگی بوده و در حوزه کشاورزی نیز 800 هزار هکتار زمین کشاورزی زراعی و باغی دارد.

قالیباف افزود: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های توسعه‌ای در این استان بی‌نظیر است، بیش از یک دهه است که با موضوعات این استان و مردم لرستان آشنا هستم.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه این استان مورد توجه ما قرار دارد، تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه طی شش ماه آینده تدوین می‌شود و به همین دلیل نظارت ستادی از این استان را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: اگر در برنامه هفتم با درایت و پختگی در زمینه برنامه‌ریزی به این استان توجه شود، مزیت‌ها و فرصت‌های استان، مشکلات لرستان را برطرف می‌کند و این موضوع احتیاج به برنامه متمرکز، اجرای غیرمتمرکز و واگذاری بخشی از اختیارات به خود مدیران استانی و شهرستانی دارد.

قالیباف با اشاره به اینکه امیدوارم این سفر فرصتی را فراهم کند تا بتوانیم بخشی از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد و بالقوه و در دسترس است، بالفعل کنیم تا مسائل مردم نجیب این استان مورد توجه قرار گیرد، گفت: مردم لرستان نجیب هستند و در خطه زاگرس با فرهنگ‌ترین تمدن‌ها را داشته‌ایم و در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز نقش بی‌نظیری را داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha