هشتمین دوره طرح ملی «رحله» به پایان رسید
کد خبر: 4080282
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

هشتمین دوره طرح ملی «رحله» به پایان رسید

دبیر طرح ملی «رحله» از پایان هشتمین دوره این طرح با برگزاری مراسم اختتامیه و اعطای گواهی به قرآن‌آموزان در سراسر کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر طرح ملی «رحله»حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر طرح ملی «رحله» در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از پایان هشتمین دوره این طرح با برگزاری مراسم اختتامیه و اعطای گواهی به قرآن‌آموزان در سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال نیز موفق شدیم دوره دیگری از این طرح ملی را با موفقیت به پایان رسانیم.

وی با ذکر این نکته که رسالت مؤسسه بیت‌الاحزان لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت حافظان قرآن است، اجرای طرح ملی «رحله» به صورت سالانه را تلاشی در این راستا عنوان کرد.

سیاری با یادآوری اینکه طرح ملی «رحله» هر ساله در ایام تابستان و تقریباً به مدت 40 روز اجرایی می‌شود، افزود: هشتمین دوره این طرح از 15 تیرماه در نقاط مختلف کشور آغاز به‌ کار کرد که این طرح امروز، اول شهریورماه به پایان رسید.

وی اظهار کرد: طرح ملی «رحله» به نوعی دوره آموزشی مدارس شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن کریم نیز هست و افرادی که متقاضی ورود به این مراکز هستند باید در این طرح شرکت کرده و در آزمون پایانی آن حدنصاب امتیاز را کسب کرده باشند.

دبیر طرح ملی «رحله» با بیان اینکه در این طرح حدود 3 هزار نفر شرکت کردند، گفت: این طرح در 41 مرکز از 13 استان کشورمان در تابستان جاری اجرایی شد.

سیاری با یادآوری اینکه آزمون طرح و اختتامیه آن طی روزهای اخیر برگزار شده است، گفت: نهادهای مختلفی از جمله حوزه علمیه در اجرای این طرح در سال جاری مؤسسه بیت‌الاحزان را یاری دادند.

انتهای پیام
captcha