خودسازی همراه با تزکیه نفس از شاخصه‌های طلبه است
کد خبر: 4079334
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

خودسازی همراه با تزکیه نفس از شاخصه‌های طلبه است

امام‌جمعه مینودشت با بیان‌اینکه خودسازی همراه با تزکیه نفس از شاخصه‌های طلبه است، تصریح کرد: طلبگی شغل نیست، بلکه یک شأن است و شأن طلبگی یعنی شاگردی امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج).

حجت الاسلام کشیری امام جمعه مینودشتبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضا کشیری، امام‌جمعه مینودشت در دیدار جمعی از طلاب جدیدالورود و برگزاری کلاس درس اخلاق که امروز، 29 مرداد در حوزه علمیه امام صادق(ع) مینودشت برگزار شد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه اظهار کرد: طلبگی شغل نیست، بلکه یک شأن است و شأن طلبگی یعنی شاگردی امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج).

امام‌جمعه مینودشت سربازی امام زمان(عج) را بالاترین افتخار دانست و افزود: پدر و مادر شما انتظار دارند سفیران هدایت مردم شوید. اگر بخواهیم به این نکته برسیم باید خودسازی را در خودمان شروع کنیم. علم زمانی ارزشمند است که همراه آن تزکیه و تهذیب هم باشد.

حجت‌الاسلام کشیری تصریح کرد: زندگی طلبگی که از آن به ذی طلبگی تعبیر می‌کنند، عبارت از درس خواندن و تحصیلات جدی داشتن به هدف فراگیری علوم و معارف اسلامی و آشنایی با مبانی دینی برای مقابله با آسیب‌ها و انحرافات است.

امام‌جمعه مینودشت بیان کرد: زندگی طلبگی یک شاخصه‌هایی دارد که مهم‌ترین آنها جدیت و تلاش، استقبال از سختی‌ها و تحمل دشواری‌ها است، چرا که به مفاد روایات، رسیدن به قله‌های بلند علم و دانش و تقوا در گرو تحمل سختی‌ها و استقبال از مشکلات و مصائب برشمرده شده است.

حجت‌الاسلام‌ کشیری تصریح کرد: حوزه علمیه، مراجع، اساتید و طلاب از گذشته در خط مقدم مقابله با دشمنان دین قرار داشته و در این مسیر از هیچ کاری فروگذار نبوده است، همچنانکه حضور پررنگ طلبه‌های انقلابی در صحنه‌های مختلف دفاع از کیان اسلام و انقلاب شاهدی بر این مدعا است.

انتهای پیام
captcha