«بزرگ مرد» در بهنمیر رونمایی شد
کد خبر: 4079167
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

«بزرگ مرد» در بهنمیر رونمایی شد

«بزرگ مرد»، روایت‌هایی از زندگی شهید مدافع حرم، حجت‌الاسلام «محمد امین کریمیان» در شهرستان بابلسر رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، از کتاب «بزرگ مرد« روایت‌هایی از زندگی شهید مدافع حرم، حجت‌الاسلام «محمد امین کریمیان»  همزمان با سالگرد شهادت این شهید مدافع حرم در شهر بهنمیر شهرستان بابلسر رونمایی شد.

آیین رونمایی از این کتاب 27 مرداد با حضور حجت‌الاسلام شریف تبار امام جمعه بهنمیر، مصطفی بازوند فرمانده ناحیه مقامت بسیج شهرستان بابلسر، بهمنی بخشدار بهنمیر و تنی چند از فرماندهان حوز‌های مقاومت بسیج، مسئوولان ادارات و نهاد‌ها و خانواده این شهید والامقام در حوزه مقاومت بسیج علی ولی الله بهنمیر برگزار شد.

کتاب«بزرگ مرد» روایت‌هایی از سبک زندگی شهید «محمدامین کریمیان بهنمیری» است که توسط موسسه فرهنگی هنری مطاف عشق با همکاری دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج بهنمیر انتشار یافت.

گروه تبلیغی فاطمه الزهرا (س) شهرضا ناشر و مهدی منصوریان نویسنده این کتاب است که در ۱۱2 صفحه انتشار یافت.‌
در مقدمه این کتاب امده است:
روایت زندگی مدافعان حرم، همیشه خواندنی و رشک برانگیز است. فرقی هم نمی کند از کدام قشر و صنف و با چه روحیه و مسلکی باشند. نقطه مشترک همه شان این است که غیرت و همت دینی آنها اجازه نداده است تا صدای کودکان مظلوم مسلمان بی جواب بماند و خانه و کاشانه و کار و درس را می گذارند و برای وصل شدن به معشوق و انجام وظایف دینی شان ترک وطن می کنند.

شهید «محمد امین کریمیان» یکی از همین دلدادگان مکتب اهل بیت (ع) بود که در سنین جوانی توانست به رتبه های بالای علمی در حوزه علمیه دست پیدا کند و صاحب اندیشه و نظر بشود. اما با شروع ناآرامی ها در عراق و سوریه، به جبهه مقاومت پیوست و با تبلیغ سیره نبی مکرم اسلام (ص)، رزمندگان مدافع حرم را از این معارف ناب سیراب کرد.

«بزرگ مرد» روایت هایی از سبک زندگی این شهید بزرگوار از کودکی تا شهادت است، و خواندنش می تواند یاد و خاطره بزرگ مردان دوران دفاع مقدس را زنده کند.

شهید «محمدامین کریمیان» سال ۱۳۷۳ در محله حاجی کلا شهر بهنمیر چشم به جهان گشود.

این شهید در دوران تحصیل متوسطه به قم رفت و شروع به یادگیری دروس حوزوی وطلبگی درقم کرد وی پس از شروع جنگ در سوریه همراه با رزمندگان فاطمیون خود را به جبهه دفاع از حریم اسلام در سوریه رساند و در نهایت در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۹۵ زمانی که ۲۲ سال سن داشت در حلب به شهادت رسید.

پیکر مطهر این روحانی جوان بعد از ۶ سال تفحص شد و در روز ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ همزمان تاسوعای حسینی تشیع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha