نهاد امامت جمعه؛ حلقه اتصال امام و امت
کد خبر: 4078157
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
امام‌جمعه چرام بیان کرد:

نهاد امامت جمعه؛ حلقه اتصال امام و امت

امام‌جمعه چرام با اشاره به اینکه نهاد امامت جمعه حلقه وصل بین امام و امت است، گفت: اگر از طریق تریبون نماز جمعه مشکلات مردمی مطرح و مطالبه‌گری شود باعث اعتمادسازی و رونق نماز جمعه می‌شود.

حجت‌الاسلام سید نوراله افشار، امام جمعه چرام

حجت‌الاسلام سیدنوراله افشار، امام‌جمعه چرام در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، با اشاره به بیان مشکلات جامعه از طریق نهاد امامت جمعه، اظهار کرد: قطعاً برخی از مشکلات مردم اگر توسط نهاد امامت جمعه ذکر شود، رسانه‌های معاند دیگر به آن‌ها نمی‌پردازند و جو و آرامش درون کشور را با بزرگنمایی و ... بهم نمی‌ریزند.

وی ادامه داد: در بسیاری از امور، ائمه جمعه در کشور مطالبی را مطرح و پیگیری می‌کنند که برای مردم کارساز بوده است. امام جمعه‌ای که در مورد مشکلات مردم بهترین بیان را داشته باشد، موفق است.

امام‌جمعه چرام افزود: روند کار پروژه بیمارستان چرام کند شده بود که اعتبار و هزینه خاصی برای اتمام این پروژه تزریق نمی‌شد. خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و مطرح کردن مشکل در خطبه‌های نماز جمعه؛ استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی از پروژه بازدید و اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای پروژه اختصاص یافت.هر چند با این پیگیری، کار صد در صد تکمیل نشده است اما مطالبه آن باعث شد تا اعتبار خوبی برای پروژه اختصاص پیدا کند.

حجت‌الاسلام افشار در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به وضعیت نامطلوب جاده چرام ـ دهدشت، ابراز کرد: نقاط حادثه خیز زیادی در این جاده، منجر به بروز تصادفات زیادی شده بود.این موضوع چندین بار از طریق خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد و در حال حاضر این جاده از پیشرفت خوبی برخوردار است و نهایتاً تا 3 ماه آینده به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: اگر از طریق تریبون نماز جمعه مشکلات مردمی مطرح و مطالبه‌گری شود باعث اعتمادسازی و رونق نماز جمعه می‌شود.هر چند طرح این مطالبه باید به گونه‌ای باشد که ظرفیت و خدمات نظام نیز زیر سؤال نرود بلکه در کنار ذکر خدمات نظام، مشکلات جامعه مطرح و مسئولان نیز در جهت رفع آن‌ها اقدامات را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha