اعزام 300 مبلغ از فارس به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4077798
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

اعزام 300 مبلغ از فارس به پیاده‌روی اربعین

مدیر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت فارس از اعزام ۳۰۰ مبلغ به پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق خبر داد و گفت: فعالیت فرهنگی در مسجد سهله و کوفه بر عهده مبلغان فارس است.

حجت‌الاسلام مجتبی منصورآبادی، مدیر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی منصورآبادی، مدیر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت فارس امروز، 22 مردادماه در همایش ائمه جمعه فارس که با موضوع حماسه اربعین در سالن همایش‌های شهر برگزار شد، از اعزام ۳۰۰ مبلغ به پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق خبر داد و گفت: همچنین فعالیت فرهنگی در مسجد سهله و کوفه بر عهده مبلغان فارس است.

وی با بیان اینکه در ورودی مرزها نیز مبلغ خواهیم داشت، تصریح کرد: علاوه بر این‌ها ۳۵ خبرنگار و عکاس در قالب یک کاروان به اربعین حسینی اعزام خواهیم کرد.

منصورآبادی با تصریح اینکه ۶۸ موکب برای استقرار و اعزام به عراق ثبت نام کرده‌اند، افزود: این تعداد به ۱۰۰ موکب هم خواهد رسید، از این رو با توجه به اینکه هر موکب بنا است یک مبلغ را به اربعین اعزام کند ائمه جمعه نیز حمایت کامل از این موضوع را داشته باشند.

وی بیان کرد: حدود ۲۶۰ نفر برای اعزام به اربعین در شهرستان‌های لار و لامرد ثبت نام کرده‌اند که به صورت گروه‌های ۲۰ الی ۳۰ نفره با اتوبوس اعزام خواهند شد که در هر اتوبوس یک مبلغ نیز حضور خواهد داشت.

مدیر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت فارس در ادامه با اشاره به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر، اظهار کرد: کمیته اربعین دارای سه کارگروه بانوان، قرآن، نماز و تبلیغ و کارگروه معنوی اربعین است.

منصورآبادی تصریح کرد: برنامه‌هایی که از سوی مجموعه دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت فارس برگزار شده است با محوریت حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) بوده که یکی از آنها نیز برگزاری همایش متمرکز حج و بانوان بود.

مدیر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت فارس در خصوص فعالیت های اربعین، عنوان کرد: یک کارگروه فرهنگی با حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی در این راستا تشکیل شده است.

وی برگزاری همایش تبلیغ، قرآن و نماز را یکی دیگر از فعالیت ها برشمرد و گفت: پیوست فرهنگی به مواکبی که بنا است مبلغانی را به اربعین اعزام کنند ابلاغ شده است.

 

انتهای پیام
captcha