تحریم‌های داخلی بزرگتر از تحریم‌های خارجی برای تجار است
کد خبر: 4075434
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

تحریم‌های داخلی بزرگتر از تحریم‌های خارجی برای تجار است

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به موانع توسعه صادرات گفت: برای توسعه تجارت با کشور قطر دو مانع بزرگ تحریم‌ها خارجی و تحریم‌های داخلی وجود دارد که تحریم‌های داخلی به مراتب بزرگتر از تحریم‌های خارجی برای تجار و بازرگانان ماست.

در پنجمین کارگروه توسعه صادرات استان فارس، اتاق بازرگانی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، 11 مرداد در پنجمین کارگروه توسعه صادرات استان گفت: برای توسعه روابط تجاری ایران و قطر و به ویژه از استان فارس اقدامات بسیار زیادی انجام شده است اما متأسفانه نتیجه مطلوبی نداشته است.

وی بیان کرد: برای توسعه تجارت با کشور قطر دو مانع بزرگ تحریم‌ها خارجی و تحریم‌های داخلی وجود دارد که تحریم‌های داخلی به مراتب بزرگتر از تحریم‌های خارجی برای تجار و بازرگانان ماست.

رازقی افزود: سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی و برخی از دستگاه‌های دیگر با ایجاد موانع و مشکلات سدهای بزرگی را برای تجار، تولیدکنندگان و بازرگانان ما ایجاد کرده‌اند و جای تاسف است که امروز تجار ما بین دو تحریم داخلی و خارجی سرگردان شده است.

وی اظهار کرد: صرف اینکه همزمان با برگزاری جام جهانی در کشور قطر حرکت بزرگی انجام شود، مطلوب ما نیست و این درحالی است که در دورانی که تحریم‌هایی بر کشور قطر اعمال شده بود، تمام امکانات و قوانین در بخش دولتی و خصوصی بسیج شد تا تجارت با این کشور محقق شود و ما دیدیم که مشکلاتی از جمله فعالیت کارگو و ارسال کالا به صورت روزانه به کشور قطر میسر شد و مشکلات قدیمی تجار ما یک شبه حل شد.

رازقی با بیان اینکه این روند نشان داد که اگر بنا باشد مسیر صادرات هموار شود، امکان‌پذیر است، اضافه کرد: در دو هفته اخیر جلساتی با سفارت قطر در ایران داشتیم که بنا به گفته مسئولان رده بالای این کشور؛ قطر به دنبال برقراری ارتباط بیشتر و بلند مدت با اهداف بزرگی با کشور ایران و به ویژه استان فارس است که انتظار است دیدگاه مسئولان و تجار ما نیز در برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با این کشور طولانی مدت و هدفمند است.

وی ادامه داد: کشور قطر می‌تواند جایگزین کشور امارات برای توسعه تجارت کشور ایران باشد و مسئولان ما در داخل کشور باید با شکستن مسیر تحریم‌های داخلی زمینه برقراری این ارتباط و افزایش طراز تجاری دو طرف را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha