تلاش برای جوانی جمعیت، حرکتی دوراندیشانه است
کد خبر: 4074814
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

تلاش برای جوانی جمعیت، حرکتی دوراندیشانه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تلاش برای حفظ پویایی و جوانی جمعیت کشور را حرکتی رو به جلو و دوراندیشانه خواند و افزود: وقتی موضوعی در کشور اعلام می‌شود، همه وظیفه داریم برای انجام آن تلاش کنیم.

هشتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 9 مردادماه در هشتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه با اشاره به اهمیت توجه به روند رشد جمعیت در کشور گفت: هدف، نگاه، جهت و راه مشخص است و مأموریت جوانی جمعیت در کشور از سوی ستاد ملی جمعیت تعیین، تدوین و ابلاغ شده است که باید با برنامه‌ریزی مناسب، در این مسیر گام برداریم.

وی، تلاش برای حفظ پویایی و جوانی جمعیت کشور را حرکتی رو به جلو و دوراندیشانه خواند و افزود: وقتی موضوعی در کشور اعلام می‌شود، همه وظیفه داریم برای انجام آن تلاش کنیم و سیاست‌های ابلاغی در زمینه جوانی جمعیت نیز یکی از این موضوعات مهم است که باید در تمام ارکان جامعه از جمله دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حسینی، تلاش در مسیر جوانی جمعیت با بررسی ابعاد گوناگون آن را موضوعی ارزشمند برشمرد که باید با مشارکت، هم‌افزایی و پرهیز از مواز‌ کاری، اهداف این برنامه ملی را دنبال کنیم و در بطن کار باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، لازمه پیشبرد بهتر امور و موفقیت در این زمینه را اقدام آگاهانه، هوشمندانه و همراه با اندیشه و تامل نسبت به تمامی ابعاد موضوع جوانی جمعیت دانست.

وی با بیان اینکه تلاش برای ترویج ازدواج جوانان، فرزندآوری، کاهش طلاق و کاهش سقط جنین از مهم‌ترین اهداف برنامه جوانی جمعیت است، گفت: دستاوردهای موسسه بهارنکو، وابسته به نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه کاهش آمارهای طلاق در فارس، از جمله اقدامات هم راستا با اهداف ستاد ملی جوانی جمعیت است که امیدواریم شاهد گسترش ثمربخشی برنامه‌های این قرارگاه باشیم.

انتهای پیام
captcha