پیگیری روند زنجیره‌ای فرآیند اشتغال به همت بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4073765
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

پیگیری روند زنجیره‌ای فرآیند اشتغال به همت بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نگاه ما در حوزه اشتغال این است که کار به‌صورت فرآیند زنجیره‌ای دنبال شود و در هر حوزه‌ای مشکلات را مرتفع کنیم، گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد تومان در راستای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال‌زایی به بسیج سازندگی استان اختصاص یافته است.

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، امروز، پنجم مردادماه در همایش دو روزه توانمندسازی تسهیلگران صندوق‌های قرض‌الحسنه، جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی و مسئولین بسیج سازندگی استان که با حضور ۱۳۰ نفر در مجموعه یادگاران امام خمینی(ره) روستای بهلگرد در حال برگزاری است از تشکیل بیش از ۴۷۸ صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه در سطح استان خبر داد و بیان کرد: مسئولیت اصلی اجرای مأموریت‌ها در روستاهای مختلف را تسهیلگران صندوق‌های قرض‌الحسنه و جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی می‌کشند.

وی ادامه داد: برای هماهنگی با دستگاه‌ها اجرایی مرتبط در راستای برنامه‌های اشتغال و تبیین زنجیره‌های ارزش رسته‌های اشتغال مزیت‌دار استان این دوره آموزشی با حضور کارشناسان برگزار می‌شود و در پایان نیز مسابقه‌ای برای طراحی برنامه اقدام و عمل در حوزه اشتغال روستاها بر مبنای زنجیره‌های ارزش برنامه‌ریزی شده است.

هنری با بیان اینکه نگاه ما در حوزه اشتغال این است که کار به‌صورت فرآیند زنجیره‌ای دنبال شود و در هر حوزه‌ای مشکلات را مرتفع کنیم، افزود: امسال ۳۰۰ میلیارد تومان در راستای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال‌زایی به بسیج سازندگی استان اختصاص یافته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای هدفمند تسهیلات این طرح در این همایش دو روزه دنبال می‌شود، بیان کرد: همچنین در قالب طرح مشترکی که با مجموعه شرکت توزیع برق در راستای ایجاد تهیه و نصب پنل‌های خورشیدی در سطح استان است هماهنگی‌ها با مجموعه دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد که سهمیه ۲۹۰۰ پنل خورشیدی به استان داده شده است؛ به متقاضیان نصب و راه‌اندازی این پنل‌ها، ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات هشت ساله با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود که با اولویت مناطق محروم و روستایی واگذار خواهد شد.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۰ نمایشگاه بخشی، شهرستانی و استانی برگزار شده که امسال نیز برگزاری این نمایشگاه‌ها در برنامه است.

هنری از برگزاری همایش بزرگ جهادگران در ۱۳ شهریورماه سال جاری در فردوس خبر داد و یادآور شد: برپایی بزرگترین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در این همایش پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha