فعالیت 2500 هیئت مذهبی در البرز
کد خبر: 4073718
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

فعالیت 2500 هیئت مذهبی در البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: دو هزار و 500 هیئت مذهبی در استان مراسم عزاداری سید سالار شهیدان را در ماه محرم برگزار می‌کنند. ‌

حجت الاسلام مهدی ولائی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها وظیفه دارند در ماه محرم سیره فکری و عملی سید و سالار شهیدان را از طریق اجرای برنامه‌های مختلف ترویج دهند، اظهار کرد: ایثار و شهادت یکی از بنیادی‌ترین مفاهیم در مذهب شیعه است و امام حسین(ع) بزرگ‌ترین معلم این مفهوم در کل تاریخ بشریت است.

وی با تأکید بر ضرورت انتقال ارزش ایثار و شهادت به نسل جوان، افزود: بدون شک برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان نقش مهم و راهبردی در حفظ اسلام ناب محمدی(ص) و تربیت نسل مؤمن و انقلابی دارد.

این مسئول در ادامه به فعالیت هیئت‌های مذهبی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در طول این ماه بیش از دو هزار و 500 هیئت مذهبی وظیفه برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و تبیین نهضت عاشورا را به عهده دارند.

ولایی‌برحق با اشاره به بخشی از برنامه‌های این اداره‌کل در ایام محرم بیان کرد: سخنرانی به‌منظور تبیین واقعه کربلا و اثرات آن در شکل‌گیری انقلاب‌های منطقه‌ای، جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان عاشورایی، قرائت زیارت عاشورا، روضه‌خوانی، همراه مداحی و سینه‌زنی، تلاوت قرآن کریم و جلسات تفسیر از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در دهه اول و دوم محرم هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در  مؤسسه قرآنی استان از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی در این ایام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در ادامه درباره حمایت از هیئت‌های مذهبی توضیح داد: در این ایام برنامه حمایت از هیئت‌های مذهبی جهت نذورات در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا هماهنگی‌های لازم با وزارت جهاد کشاورزی انجام و اقلام مورد نیاز از جمله برنج و شکر تأمین شده و امید است هیئت‌‌های مذهبی از سهمیه مصوب بهره‌مند شوند.

این مسئول در پایان با اشاره به حضور مبلغان از حوزه علمیه قم در استان، اظهار کرد: سازوکاری ایجاد شده تا در ماه محرم، علاوه بر مبلغان فعال در سطح استان، از مبلغان قمی نیز بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha