آموزش تعزیه به جوانان مورد غفلت قرار نگیرد
کد خبر: 4073717
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

آموزش تعزیه به جوانان مورد غفلت قرار نگیرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده گفت: تعزیه کهن و اصیل به جوانان تازه وارد به این منصب باید آموزش داده شود.

آموزش تعزیه به جوانان مورد غفلت قرار نگیرد

حجت‌الاسلام‌ مهدی خدابنده‌لو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خدابنده در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به برگزاری نشست تعزیه‌خوانان این شهرستان، به بیان اهمیت تعزیه‌خوانی و نوکری اهل‌بیت (ع) مخصوصا اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: حمایت کردن و خدمت به نوکران اهل‌بیت (ع) هم افتخار و هم یک وظیفه است.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین اهداف در حوزه تعزیه‌خوانی، ساماندهی تعزیه‌خوانی شهرستان است، اضافه کرد: مشکلات و موانع این قشر نیز باید مرتفع شود، تعزیه‌خوانان مطالبات به حقی دارند که باید پیگیری شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه تعزیه نباید صرفا در نسل قدیم باقی بماند، متذکر شد: تعزیه کهن و اصیل به جوانان تازه وارد به این منصب نیز باید آموزش داده شود.

خدابنده‌لو به تعامل بین روحانیت و تعزیه‌خوانان نیز اشاره کرد و گفت: بعضی از روستاها در ایام محرم صرفاً به تعزیه‌خوانی می‌پردازند و از مبلغان اعزامی سازمان تبلیغات استقبال نمی‌کنند و مانع برپایی مجالس سخنرانی و موعظه در دهه اول محرم می شوند؛ در حالی که تزاحم و تداخلی با یکدیگر ندارند و هر کدام در جای خود و زمان خود برگزار می شود؛ ‌لذا نیاز است هر دو قشر همدیگر را در این زمینه حمایت کرده و باهم تعامل داشته باشند.

انتهای پیام
captcha