برگزاری مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زنجان
کد خبر: 4073672
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

برگزاری مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم عزاداری، دسته‌روی و دسته‌جات در ایام محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان زنجان برگزار خواهد شد.

مراسم عزاداری

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، شامگاه دیروز، ۵ مردادماه، در همایش مادحین، شعرای آیینی و مسئولان هیئات مذهبی زنجان که در سالن همایش حسینیه اعطم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: زنجان در حوزه هیئت و مداحی وضعیت بسیار خوبی دارد و شرایط مهیا بوده و معتقدیم در این حوزه گام‌های موثری برداشته‌ایم و دسته‌جات عزاداری زنجان سالیان سال است که مورد توجه دنیا بوده و این نعمت است.

وی با بیان اینکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز می‌توانیم عزاداری کنیم و با همه سختی‌های موجود طی دو سال شیوع کرونا مراسم‌ عزدارای برگزار شد، افزود: طبق اعلام ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، استفاده از ماسک در هیئت‌‌های مذهبی تاکید شده و باید به تهویه مناسب مکان برگزاری مراسم نیز توجه شود.

این مسئول با بیان اینکه افراد دارای علائم بیماری توجیه شوند تا زمان بهبودی در مراسم‌ مذهبی شرکت نکنند، خاطرنشان کرد: ایام محرم امسال همزمان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم‌ عزاداری، دسته‌روی و دسته‌جات در استان زنجان برگزار خواهد شد.

رئیس کانون مداحان استان نیز در ادامه این همایش، با بیان اینکه بیش از ۳۰۰۰ بسته حمایتی در میان نیازمندان توزیع شده است، اظهار کرد: سال‌ها است که کانون مداحان استان زنجان فعالیت می‌کند و ۱۵۰۰ مداح و شاعر در این کانون ثبت‌نام کرده‌اند که نیاز به امکانات و ساختمان مجزا دارند.

اکبر نوربهمنی با اشاره به اینکه شورای هیئات مذهبی جدا از کانون مداحان استان نیست، ادامه داد: متاسفانه کانون مداحان استان زنجان امکانات زیادی ندارد و یکی از مشکلات موجود در حوزه‌ کلاس‌های مستمر مداحی است که باید هفته‌ای یک جلسه کلاس‌های ویژه برگزار شود.

این مسئول با بیان اینکه مسکن و بیمه مداحان از جمله مشکلات موجود است، خاطرنشان کرد: مداحان در شهرستان‌های ماه‌نشان و طارم اصلاً بیمه نشده‌اند و درخواست می‌شود مداحانی که بالای ۴۵ سال هستند، بیمه شوند تا دچار مشکلات اقتصادی نشوند.

انتهای پیام
captcha