آمادگی کامل مراکز درمانی فارس برای مواجهه با بحران سیل
کد خبر: 4073358
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹

آمادگی کامل مراکز درمانی فارس برای مواجهه با بحران سیل

با هدف آمادگی در برابر موج بارشی در فارس و احتمال تکرار وقوع سیلاب در استان، ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تشکیل شد که در آن آماده‌باش کامل مراکز بهداشتی و درمانی شیراز و شهرستان‌ها و همچنین ناوگان اورژانس هوایی فارس اعلام شد.

نشست ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 3 مردادماه در نشست ستاد بحران این دانشگاه، مواجهه با شرایط بحرانی و اورژانس را جزو ذاتی کار مجموعه سلامت دانست و خطاب به رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان و رؤسای بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز که به صورت وب کنفرانس در این نشست حضور داشتند، گفت: وقوع حوادث در سالیان گذشته نشان داده است که تجربه، علم، دلسوزی، هماهنگی و همدلی، مهم‌ترین رمز موفقیت در برابر حوادث است و می‌تواند به حل مسایل کمک کند.

وی با بیان اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموعه‌ای قوی و توانمند در تمام حوزه‌ها است، تأکید کرد: تمامی مجموعه دانشگاه با هدف رضایت الهی و خدمت به مردم، تمامی توان خود را به کار گیرند.

حسینی، رسالت مهم مجموعه سلامت را خدمت به مردم و حفظ جان آنان دانست و افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در زمینه بارندگی‌های شدید پایان هفته در فارس و به ویژه مناطق جنوب و جنوب شرقی استان، نیاز است تجهیزات پزشکی، تاسیسات و دارو در تمام شهرستان‌های استان مورد ارزیابی و  پایش دقیق قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز امیدواری نسبت به عدم وقوع هرگونه سانحه، بر اهمیت آمادگی کامل تمامی بخش‌های زیرمجموعه دانشگاه در برابر بحران‌های احتمالی تاکید کرد.

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد خوب مدیران حوزه سلامت در سه شهرستان استهبان، داراب و نی‌ریز در حادثه سیل هفته گذشته گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود از پنجم تا دهم مرداد بارندگی‌های شدید به ویژه در شهرستان‌های جنوب و جنوب شرق استان داشته باشیم.

وی از رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها خواست تا با فعال‌سازی گروه‌های ارزیابی، وضعیت امکانات و تجهیزات مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بررسی شده و امکانات موردنیاز به دانشگاه اعلام شود تا پیگیری لازم به موقع صورت گیرد.

شریفی با تأکید بر ضرورت آمادگی کامل برای مواجهه با هر گونه حادثه احتمالی، پایش منظم وضعیت موجود را در دستور کار مسئولان سلامت شهرستان‌های استان قرار داد.

حضور در نشست‌های ستاد بحران در فرمانداری شهرستان‌ها، تعامل و هماهنگی با سازمان‌های امدادی مانند هلال احمر، سپاه و بسیج و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با آنان، برنامه‌ریزی برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه، ارزیابی وضعیت دارویی شهرستان‌ها، ارزیابی تجهیزات پزشکی و مصرفی موردنیاز، پیگیری برای افزایش نیروی انسانی در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها در صورت نیاز، بررسی آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ در سطح استان و آمادگی کامل آن‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع از وضعیت شهرستان‌ها در وقوع حوادث احتمالی از دیگر محورهای مورد تأکید معاون درمان دانشگاه به رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان و روسای بیمارستان شهرستان ها بود.

شریفی در ادامه از آماده‌باش کامل مراکز بهداشتی و درمانی شیراز و شهرستان‌ها و همچنین ناوگان اورژانس هوایی فارس خبر داد و از رؤسای بیمارستان‌ها خواست در زمینه افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تدابیر لازم انجام شود. 

انتهای پیام
captcha